Gå til innhold

Skal ha ny mus, trenger tips

Anbefalte innlegg

Bare idioter som kjøper noe annet enn Razer nå :p

Bare idiotiske Razer-fanboys kunne finne på å si noe slikt. Jeg har Mx510, IM 4.0 og Razer Diamondback, og kan med hånden på hjertet ikke si at forskjellen er så enorm. Diamondback (syns jeg) er den beste musen, men med tanke på at den koster et par hundre kroner mer en Mx510 og IM 4.0, får du mer for pengene med de.

At Mx510 og IM 4.0 er dårlige kjøp er noe av det dummeste jeg har hørt. De er begge to veldig gode, og de mus hvor du får mest for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Razer er god er opptil hver enkelt, den kan hvere bedre for noen en andre, selv liker jeg den ikke pga. for lav og liten og dårlig plassering av sideknappene samt at knappene kan begynne og lage ulyder. Har best erfaring med Mx1000,mx510 og Ms 4,0. :) ville valgt mx1000 eller mx510 pga. Ms 4,0 er dårlig kvalitet(knappene reagerer ikke og slikt(over lengre tid) og scrollen er trinnløs. (dette er self. en vanesak)

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mange musemodeller det er å få tak i fra alle de forskjellige produsentene, er det vel ingen tvil om at både mx510 og razorDB er blandt de beste musene til gamere pr. i dag.

Men det virker på meg som at det er flest hyper-fanboys blandt Razorbrukerne.

Det er jo en smakssak, men det er kanskje ekstra vanskelig å inrømme at du er misfornøyd når RDB koster så mye mer enn mx510? (ca600kr vs ca360kr)

(evt. fornærmelse kun tilsiktet fanboys)

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor mange musemodeller det er å få tak i fra alle de forskjellige produsentene, er det vel ingen tvil om at både mx510 og razorDB er blandt de beste musene til gamere pr. i dag.

Men det virker på meg som at det er flest hyper-fanboys blandt Razorbrukerne.

Det er jo en smakssak, men det er kanskje ekstra vanskelig å inrømme at du er misfornøyd når RDB koster så mye mer enn mx510? (ca600kr vs ca360kr)

(evt. fornærmelse kun tilsiktet fanboys)

For det første så heter musa razer ikke razor ;) Når det gjelder fanboys tror jeg du finner dem overalt i større eller mindre grad. De som skriker ut at MX510 er den beste musa på jord uten noen gang å ha testet noe annet er det jo mange av. Greit at folk anbefaler en mus, men skulle ønske at de da også kunne opplyse om bakgrunnen til at de anbefaler akkurat den musa, og også hva de kan sammenligne musa opp mot. Nå er jeg i den situasjonen at jeg har både mx510 og razer db, og er ikke i tvil om at det er razer musa som er den beste for meg. Grunnen til det har jeg skrevet lenger opp i tråden. Kort og greit kan jeg vel si at om du vil ha en stor klump som er ergonomisk og fin til windows-bruk kjøper du mx510, og om du vil ha en liten og kjapp mus til spilling kjøper du razer db.

Lenke til kommentar

Razer musa er ikke så ergonomisk utformet som MS 3.0 og Mx510, men den er nokk litt "kjappere", jeg personlig liker alle de tre musene, men å gå fra MS 3.0 til Razer var ganske behaglig. Razer musa er kanskje den beste til gaming, men jeg har ikke hatt den så lenge at jeg kan si noe om hvilke plager den kan forårsake.. (hørt om musesyke? er jo en grunn til at muser ble lagd ergonomiske..)

Menmen, min konklusjon er egentlig at MS 3.0 og Mx510 er temmlig så like, de har jo forskjellige former og størrelser, men razer skiller seg litt mer ut med tanke på at den er tillpasset både høyre og venstrehendte. razer musa er lagd 100% for spill bruk, og hvis du bruker den 16 timer om dagen kan det hende du får noen problemer med tanker på ergonomien.

Jeg mener såfall at razer musa er behaglig i bruk enn så lenge.

Lenke til kommentar

MX510 er nok en tanke mer behagelig å holde i, men en ting man skal tenke over er at den belaster håndleddet mye mer en razer-musa gjør pga vekten. Har hatt min razer db i snart 2 måneder og har ikke vært plaget av dårlig ergonomi, eller følger av det, i løpet av den tiden

Lenke til kommentar
For det første så heter musa razer ikke razor

Sorry! typo ;)

Når det gjelder fanboys tror jeg du finner dem overalt i større eller mindre grad

Sant!

Kort og greit kan jeg vel si at om du vil ha en stor klump som er ergonomisk og fin til windows-bruk kjøper du mx510, og om du vil ha en liten og kjapp mus til spilling kjøper du razer db.

Det er dette jeg mener. Det du har skrevet er ikke så ille, men (uten at jeg vet det selv) når folk sier at mx510 er et dårlig kjøp og at det bare idioter som kjøper annet enn razer nå, blir jeg litt irritert. Spesielt når de ikke har prøvd begge musene slik som deg vifta.

Har du problemer med håndleddet kan du trene det opp med denne.

Har en slik selv og den funker kjempebra.

Link:http: www.gadgets.dk/product_info.php?products_id=220

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar

Razer suger å surfe med. MX510 er bra kjøp, og Itelli4.0 er preget av dålig kvalitet. MAn kan ikke "speede" opp frekvensen på musa. (Hvis det er noen som vet hvordan man gjør det, plz kontakt meg)

Edit: Jeg har teste MX510, så....

Endret av kjaure
Lenke til kommentar

Razer suger å surfe med? Hvorfor det?

Ergonomien er helt topp på alle de musene du ramser opp:

Gå for MX1000 Dersom du vil ha det helt spesielle/fancye, men som er totalt uegnet til spiling PGA trådløshet.

Gå for Razer Diamondback dersom du vil spille, og er litt kresen og ikke bryr deg så altfor mye om den høye prisen.

Gå for mx510 hvis du vil ha det som er endel dårligere en Razeren, men også endel billigere.

Jeg eier: Logitech Basic Optical, Wireless intelli 3, MX500 (Så og si det samme som mx510) MIE 4.0, Razer Viper og Razer Diamondback, har i tilleg prøvd mx1000 + mx510 ut hos venner og kjente.

Personlig synest jeg Razer Diamondback er klart best. Av matte anbefaler jeg Q-pad, og Razer's egne Exactmat, Exactmaten har litt bedre "performance" mens Q-paden er litt mer mehagelig å bruke.

Eier begge disse mattene selv :)

Skal du ha skatez kan jeg anbefale Q-pad glidz til begge disse mattene.

Lenke til kommentar
Razer suger å surfe med. MX510 er bra kjøp, og Itelli4.0 er preget av dålig kvalitet. MAn kan ikke "speede" opp frekvensen på musa. (Hvis det er noen som vet hvordan man gjør det, plz kontakt meg)

Edit: Jeg har teste MX510, så....

Hvis du mener øke følsomheten, kan det gjøres i Kontrollpanel. Under Printers and other hardare > Mouse > Pointer optoins. Oversett selv hvis du har norsk.

Selv har jeg Intelli 4, veldig fornøyd. Veldig god og holde i, stygg (jeg har nå vendt meg til det óg), men følsom nok for meg. Ikke at jeg har merket store forskjellen mellom musene jeg har prøvd, men Razer ser litt liten ut synes jeg. Se her i forhold til IntelliMouse:

viper.jpg

Vet jeg egentlig skal linke til bilder, men dette er jo bare 29 kilobytes.

Jeg elsker Intelli 4, ikke at jeg tror Diamondback er en dårlig mus, men tror den er for liten for min smak. Men smaken er jo som baken. Tror du hadde blitt fornøyd med Intelli 4 også. ;)

Forresten, hvorfor er Intelli 4 preget av dårlig kvalitet?

Lenke til kommentar
Gå for MX1000 Dersom du vil ha det helt spesielle/fancye, men som er totalt uegnet til spiling PGA trådløshet.

Gå for Razer Diamondback dersom du vil spille, og er litt kresen og ikke bryr deg så altfor mye om den høye prisen.

Gå for mx510 hvis du vil ha det som er endel dårligere en Razeren, men også endel billigere.

Tja.. MX1000 er ikke totalt uegnet til gaming... Les litt tester utenom testen til Gamer.no

Her er feks to tester, 1, 2...

MX510 er ikke "endel" dårligere, du skal være ekstremt kresen hvis du ikke klarer deg fint med teknologien til MX510, samtidig som den er bedre å holde i...

Personlig bruker jeg Razer Diamondback og kommer ikke til å kjøpe ny mus på en stund.

Lenke til kommentar
Jeg er "ekstremt" kresen.. den glir mye "smoothere" over skjermen, er lettere og raskere i spill.

Og med markedets små marginer mellom mus, kan dette sies å være "endel"

Uansett er ikke DB så god som du skal ha det til, kvaliteten på enkelte eksemplar er altfor dårlig med tanke på kvinelyder fra knappene etter dagers bruk, samt sideknappene er dårlig plassert.

Lenke til kommentar

Et ord: Razer

Den er utrolig bra.

MX510 er ikke gæli den heller. Logitechs dude er utrolig deilig å holde og fungerer bra. Også Microoft Intellipoint 4.0 er en diggbar mus, som ligger jevnt og trutt med MX510 etter min mening. RTS-spill særlig, er diggbar med 4.0!

Men Razer er best. Ikke alt for store forskjeller, men etter en ukes bruk merker man forskjellen. Vær bare obs på prisforskjellen. Ikke alle trenger å bruke to lapper ekstra på en mus, når de billigere egentlig er fantastiske muser de også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...