Spenol Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hvis du er så opptatt av sannhet og objektivitet, forklar meg da hvorfor du ALDRI kritiserer konservative medier som FOX News? Er det fordi de alltid er objektive og alltid snakker sant, eller er det fordi du driter i hva som er sant og egentlig bare er på et korstog mot det du ser på som venstrevridde medier? 1. Jeg ser aldri pa FOX News, og leser aldri FOX News. 2. Jeg leser ikke konservative medier. 3. Jeg vil ikke tro at de alltid er objektive. 4. I disse tider, hvor "deres" mann er i det Hvite Hus, sa er det ikke de som trenger a fare med logn, dermed er det logisk at det er motstandere av Bush som farer med flere logn, som norske og amerikanske medier imot Bush. 5. Jeg kommenterer som oftest bare pa ting som blir sagt av andre her, og de bruker til stadig venstrevridde medier som kilder. 6. De fa gangene jeg starter en trad rundt en usaklig artikkel, er det oftest bare fordi jeg leste gjennom deres nettside og kom over det, og ble provosert av usakligheten. Dermed nar jeg ikke leser konservative medier, oppstar ikke dette. 7. Det er mer enn nok av de her pa forumet som angriper og undergraver konservative medier til at jeg ikke trenger a gjore det selv. Hvis du er interessert i å ha det minste snev av troverdighet bør du begynne å vende et kritisk blikk mot den andre siden også. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Talk about the pot and the kettle... Troverdighet, sa du? Kritisk blikk mot den andre siden, sa du? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Talk about the pot and the kettle... Troverdighet, sa du? Kritisk blikk mot den andre siden, sa du? Jeg så den der på flere mils avstand. Til mitt forsvar kan jeg si at jeg er kritisk til både VG og Dagbladet, og jeg mener at agurksakene deres om Bush bare ødelegger for "venstresiden" (dvs. de som er imot Bush-administrasjonen). Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Til mitt forsvar kan jeg si at jeg er kritisk til både VG og Dagbladet, og jeg mener at agurksakene deres om Bush bare ødelegger for "venstresiden" (dvs. de som er imot Bush-administrasjonen). Det har du helt rett i! :!: Forresten sa har jeg et kritisk blikk hvor enn jeg gar, saken er bare den at 99% av det som blir skrevet i media i dag er imot Bush og imot USA og imot krigen, og da er det ikke rart at en del av dette er feilaktig. Nar Clinton ble angrepet for sine seksuelle affaerer, var jeg en av de som syns det var helt idiotisk og patetisk. Men i disse tider er jeg mest kritisk til "venstresiden" fordi det er gjennomgaende dem som dominerer nyhetsbildet, og de som kommer med de feteste og groveste lognene, nettopp fordi det er dem som ikke bestemmer. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Du må ikke tro at vi ikke er imot løgn fra høyresiden, det er bare aldri noen som kommer på forumet og nevner en artikkel fylt av løgn og tull og forsvarer den. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Hvis én eneste her prøver å fortelle meg at disse buddhist munkene ikke er nazister er dere rumpeslikkere og forguder disse munkene. Hva har dette med "Satantegn idioti i Norge" å gjøre? Spontan-innfall? Og Nei, disse munkene er ikke nazister. Buddhismen står for ca. det stikk motsatte av nazismen. Det ville skapt et paradoks som vil føre til ett sammenbrudd i flueksjonen for universets eksistens. Hva det bildet er av, om det er buddhist-tempel med solrikets tegn f.eks, eller hytta til en rik SS-soldat vet jeg ikke, men det finnes ikke buddhistmunker som også er nazister. Karma Endret 21. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) hakekors er egentlig ikke ett tegn på nasisme, betyr egentlig noe helt annet, men det har fått en ny betydning etter 2. verdenskrig så at munker bruker hakekors(husker ikke hva det egentlig het) er jo ikke så merkelig... Hakekors eller svastika er et symbol som har vært brukt i religiøs sammenheng flere steder i verden. Det er kjent fra India, både innen Buddhisme, Hinduisme og Jainisme. Det er også kjent fra norrøn tid i Skandinavia. Det er etter alt å dømme et symbol på solen. Ordet svastika betyr "lykkebringer". Innen politikk er hakekorset mest kjent som et symbol på nazisme. Swastika (Hakekorset)Det er et urgammelt symbol, som har blitt benyttet i mange ulike kulturer verlden over. De første bevarte forekomster av symbolet ble funnet etter kulturer i det nåværende Pakistan. De datereres tilbake til år 3000 f.kr. Det var imidlertid ikke før år 1000 f.kr. symbolet ble vanlig å bruke. Hakekorset skulle da være et symbol for solen, den høyeste guden, makten og livskraften. Hakekorset har blir brukt siden før Kristi fødsel i Kina, India, Japan og sør Europa. I det øvrige Europa (untatt norden) virker det som om symbolet ikke ble benyttet mye etter Kristi fødsel og fram til 1800-tallet. Det antas at dette skyldes at det ble sett på som et buddistisk symbol og dermed "antikristelig". Navnet swastika er sanskrit og betyr "det er vel" og tegnet tolkes da som et symbol for liv og lykke. Det latinske navnet er Crux gamatai, det tyske Hakenkreuz, det greske Tetraskelon/Gammadion og det engelske Fylfot. Roterende med solen kalles den swastika og roterende mot solen kalles den ofte sauvastika. Sauvastikaen symboliserer ofte uhell og ulykke Swastikaens betydning har variert mye gjennom tidene og efter hvilke land eller religion som har benyttet den: Indisk: I India var de fire armene symbol for de fire nivåene - gudene, menneskene, dyret og den underjordiske verden. Den omvendte motsolsvarianten (sauvastika), sto for svart magi og natten eller for gudinnen Kali "den svarte" som symboliserte død og ødeleggelse. Kina: Brukte hakekorset for yin/yang krefter. "Salomons knuter" (sammenflettede hakekors) symboliserte den gudomlige uutgrunnelighet Buddism: Seilet på Buddhas hjerte symboliserte Buddas esoteriske doktorine; livshjulet. Grekisk: Attributt til Zeus som himmelsk gud og til Helios som solgud; forekom også med Hera, Ceres och Artemis. Hinduisk: Ordet Svastika, hakekors betyr "det er Vel", liv og bevegelse, lykke og flaks. Ble brukt med den vediske ildguden Agni; og Dyanys, den urgamle ariske himmelguden, senere til og med forbundet med Brahma, surya, vishnu, Shiva og med Gagnes som stifinner. Hinduisme: Var tegnet blant annet et symbol for den ariske guden Dyaus. Indisk: Lykke, fruktbarhet, regn. Islam: De fire værtegn, de fire årstidene som styrtes av engler . Japansk: Buddhas hjerte, flaks, velgangs ønsker. I middelalderens Japan var hakekorset (manji) et tegn for grenseløs flaks og beskyttelse mot det onde. Keltisk: En ansamling av lykketegn. Kristen: Forekom ofte i katakomber og var et symbol for Kristus som verdens kraft. Manikeisk: Hakekorset er Manikeérnes kors og antar korsets hele symbolikk. Nordisk og Germansk: Tors stridsøks eller hammer i hans egenskap av luftens torden og lynets gud.Forekommer til og med på Island. Romersk: En symbol på Jupiter som torden/regnguden. Semitisk: Etterfølger andre solsymboler og som en kvinnelig alstrande kraft på Astartes blygdtriangel. Ved et partimøte i Nürnberg, i midten av 1930-tallet, innviet Hitler NSDAPs nye partiflagg med hakekorset. Legg merke til at den swastika Hitler utformet till sin nasjons og sin ideologiske symbol er tykkere og stående diagonalt. Hitlers tolkning var at hakekorset bla symboliserer folkebevegelse, kraft og energi. Hakekorset ble internasjonalt også benyttet innenfor kartografi for å symbolisere elektrisk kraft. Den gamle jernporten til det gamle Oslo Kraftverk i Drammensveien i Oslo er fortsatt satt sammen av hakekors. Endret 21. januar 2005 av aklla Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Hvis én eneste her prøver å fortelle meg at disse buddhist munkene ikke er nazister er dere rumpeslikkere og forguder disse munkene. Hva har dette med "Satantegn idioti i Norge" å gjøre? Spontan-innfall? Og Nei, disse munkene er ikke nazister. Buddhismen står for ca. det stikk motsatte av nazismen. Det ville skapt et paradoks som vil føre til ett sammenbrudd i flueksjonen for universets eksistens. Hva det bildet er av, om det er buddhist-tempel med solrikets tegn f.eks, eller hytta til en rik SS-soldat vet jeg ikke, men det finnes ikke buddhistmunker som også er nazister. Karma Min tolkning av innlegget er følgende: Det var ment å illustrere tittelen på tråden, bare i en annen form dvs. man kan gjerne kalle det "Hakekors idoti". Det finnes mange av dem som bastant mener og tror at hakekorset kun er et symbol på nazismen. Deres foruttatte meninger vil derfor da potensielt kunne stemple feks. buddhister som nazister til tross for, som du selv sier, at disse er så langt fra nazismen som man kan komme. Jeg tar også sterk avstand fra "Hakekors idioti", spesielt når det når nye høyder som i EU den siste tiden. Dog har jeg litt større forståelse for at mange mennesker har denne ensidige oppfatningen av hakekorset. Men "Satantegn"!? Ærlig talt da, det gjør meg litt sint og oppgitt men mest av alt forundrende. Og bare for å være sikker på at alle som leser skal bli mest mulig disorientert har VG lagt inn såkalte "faktabokser" i artikler om dette hvor man bla. kan lese "De to fingrene som peker opp, symboliserer hornene til geita, som tolkes som djevelen i vestlig okkult tradisjon.Tegnet er et symbol som ofte brukes av satanister ". Spesielt som journalist må man jo ha befunnet seg under en stein de siste ti år dersom man ikke har klart å få med seg at: Tegnet symboliserer ikke at personen har noe som helst forhold til satan. Siden mediene er så godt i gang med denne idiotien, hvorfor ikke fortsette med likeverdige "informasjonsartikler" som: "Menn med ring/øredobb i øret har dette som et tegn på at de er homoer". "Glattbarbert hode er et tegn på at man er nazist/rasist". "Røde klær er et tegn på at man er kommunist". Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Vel over til poenget med denne tråden. "satan" tegnet, hvorfor er det så ille å bruke det? Ser ut som om det kun er i kristen konservative land som norge/usa at dette er et problem. Vel USA er ekstreme uansett. Hvorfor norge da? Hmm, vel selv om man skulle tro at i år 2005 så var vi opplyste nok til å forkaste kristendommen så henger den igjen med stålgrep i norge, bare se på krf og alle misjons forbundene vi har her. Same misjon? i år 2005!!?? Vi har nok endel mennesker som ikke tror på kristendommen men problemet er at disse er ignorante og gir stort sett pokker, eller for å si det sånn det virker som om de dobbelt garderer seg, er ikke aktive kristne men svarer at de tror på et eller annet, de melder seg heller ikke ut av kirken. Hva har dette med "satan" symbolet å gjøre, jo fordi dem som er kristne i dette landet er meget "ekstremt" kristne og har en meget sterk tolkning av bibelen, jeg prøver ikke å generalisere de norske kristne nå, det finnes selvfølgelig unntak. Så når et så kjent "satan" tegn blir blåst opp i media i norge så skaper det skandaler og siden de kristne reagerer så sterkt så virker dette inn på dem som ikke helt vet hva dem tror og de blir dratt med på lasset. Se bare på Tommy Ingebrigtsen (skihopperen) det ble jo ramaskrik når han gjorde det på TV. De sier at det er et tegn for satan, men er det ikke religionsfrihet i Norge? Hvorfor skal de kristne få lov til å folde hendene på tv osv, hvorfor skal de få lov til å bære kors rundt halsen? når ikke noen mennesker får lov til å vise tegnet for "satan" eller rock on som noen kaller det så blir jo disse diskriminert og nektet sin "tro". huff var vanskelig å skrive dette med høy feber og en sterkt forkjølet kropp men men. Endret 21. januar 2005 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hvis én eneste her prøver å fortelle meg at disse buddhist munkene ikke er nazister er dere rumpeslikkere og forguder disse munkene. Hva har dette med "Satantegn idioti i Norge" å gjøre? Spontan-innfall? Og Nei, disse munkene er ikke nazister. Buddhismen står for ca. det stikk motsatte av nazismen. Det ville skapt et paradoks som vil føre til ett sammenbrudd i flueksjonen for universets eksistens. Hva det bildet er av, om det er buddhist-tempel med solrikets tegn f.eks, eller hytta til en rik SS-soldat vet jeg ikke, men det finnes ikke buddhistmunker som også er nazister. Karma Min tolkning av innlegget er følgende: Det var ment å illustrere tittelen på tråden, bare i en annen form dvs. man kan gjerne kalle det "Hakekors idoti". Det finnes mange av dem som bastant mener og tror at hakekorset kun er et symbol på nazismen. Deres foruttatte meninger vil derfor da potensielt kunne stemple feks. buddhister som nazister til tross for, som du selv sier, at disse er så langt fra nazismen som man kan komme. Jeg tar også sterk avstand fra "Hakekors idioti", spesielt når det når nye høyder som i EU den siste tiden. Dog har jeg litt større forståelse for at mange mennesker har denne ensidige oppfatningen av hakekorset. Men "Satantegn"!? Ærlig talt da, det gjør meg litt sint og oppgitt men mest av alt forundrende. Og bare for å være sikker på at alle som leser skal bli mest mulig disorientert har VG lagt inn såkalte "faktabokser" i artikler om dette hvor man bla. kan lese "De to fingrene som peker opp, symboliserer hornene til geita, som tolkes som djevelen i vestlig okkult tradisjon.Tegnet er et symbol som ofte brukes av satanister ". Spesielt som journalist må man jo ha befunnet seg under en stein de siste ti år dersom man ikke har klart å få med seg at: Tegnet symboliserer ikke at personen har noe som helst forhold til satan. Siden mediene er så godt i gang med denne idiotien, hvorfor ikke fortsette med likeverdige "informasjonsartikler" som: "Menn med ring/øredobb i øret har dette som et tegn på at de er homoer". "Glattbarbert hode er et tegn på at man er nazist/rasist". "Røde klær er et tegn på at man er kommunist". Ok, nå gikk ironien opp for meg. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Satan er forresten en av Guds engler, så skjønner ikke hva oppstyret er om en gang for de som hardnakket mener at tegnet er ensbetydende med Satan. Personlig synes jeg Satan er en grei liten kar jeg, og skjønner godt at han gjorde det slutt med Gud hvis Gud virkelig er slik Kristendommen beskriver Ham/han/hun/det/den/de(tre-enigheten). Rock on Satan Endret 21. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Satan er forresten en av Guds engler, så skjønner ikke hva oppstyret er om en gang for de som hardnakket mener at tegnet er ensbetydende med Satan. Personlig synes jeg Satan er en grei liten kar jeg, og skjønner godt at han gjorde det slutt med Gud hvis Gud virkelig er slik Kristendommen beskriver Ham/han/hun/det/den/de(tre-enigheten). Rock on Satan hahaha slår meg på den rock on Satan Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg beklager hvis ironien var for skjult, men Vice har helt rett i sin tolkning av innlegget. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Neida, den var ganske tydelig, bare glemte IQ'en min på senga etter at jeg sov middag. Karma Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Så vidt jeg vet har dette tegnet betydd "Rock on" i 20 år minst... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Den har hatt mange betydninger, UoT har nok brukt tegnet som sitt Longhorns-tegn i mange år. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Ja det er jeg nok sikker på... men det har betydd "Rock on" for størsteparten av verdens befolkning i lange tider... er jo en grunn til at det er så utbredt Personlig synes jeg at det hadde vært kulere om skihopperen + bush-jenta hadde holdt ut pekefinger, langefinger og lillefinger (dvs holdt inn ringfinger og tommelen) Dette tegnet betyr "Two in the pink, one in the stink" og finnes på tusenvis av bilder på internet (jeg har mistanke om at tegnets utbredelse i stor grad skyldes internttsiden collegehumor.com) Lenke til kommentar
knert Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Seriost Spenol? Ser du ikke hvor usaklig du er na? Det er akkurat dette jeg snakker om. Bush-datteren viser et Longhorns symbol, norsk presse antyder at det er Satan-tegnet, jeg papeker at norsk presse gjor dette for a skape skandale/interesse for a selge seg, og du pastar at jeg forsvarer Bush? Det er jo indirekte det du gjør. Bush sin datter viser dette "satan-tegnet". "Alle" blir sjokkerte også kommer du og forklarer at det faktisk ikker noe satan-tegn. Du forsvarer Bush. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Seriost Spenol? Ser du ikke hvor usaklig du er na? Det er akkurat dette jeg snakker om. Bush-datteren viser et Longhorns symbol, norsk presse antyder at det er Satan-tegnet, jeg papeker at norsk presse gjor dette for a skape skandale/interesse for a selge seg, og du pastar at jeg forsvarer Bush? Det er jo indirekte det du gjør. Bush sin datter viser dette "satan-tegnet". "Alle" blir sjokkerte også kommer du og forklarer at det faktisk ikker noe satan-tegn. Du forsvarer Bush. Hvis du hadde fått med deg at det slett ikke er et satan-tegn så hadde du ikke svart slik Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Leser man VG må man regne med å få sånne idiotiske artikler slengt i trynet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå