colakork Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hei! Har seff klokka kortet mitt her, men en og annen gang iblant begynner noe voldsomt hakking, som regel i CS:S. Har en stygg mistanke om at kortet er for varmt. Det viser 61C under lang spilletid (jumper til windows) Har skjønt det slik at man ikke bør gå noe særlig over 60C, derfor lurer jeg på om det kan være noe annet? Har ikke stilt inn timings på minne ennå, men vurderer det sterkt. Kjøler ned med luftkjøling (ATI Silencer 4) og har veldig god gjennomstrømning rent generelt i kabinettet.(2x120mm ut, 1x80mm ut, 3x80 inn). Alt annet har god temp, men ikke det skjermkortet. La merke til en ting når jeg bytta kjøler, men trodde ikke det hadde så mye å si for tempen, og det var stygge svarte fingermerker (som i en fingerscanner) over deler av undersida (alu.plate under) og på selve kjøleren som kjøler chip og ram (kobberplate over). Disse fingermerkene var svarte, men når jeg strøk over virket det helt jevnt. Er dette bare en innbildning? Bør jeg bytte hele sulamitten? Virker veeldig varmt i forhold til andre på luftkjøling som klokker? Har ennå ikke sett artifacts under spilling så det er ikke noe å tenke på. Pleier å bruke 520/560 (XT PE OC). Har finni maks OC på GPU også (se sig*) og blir ikke merkverdig varmere da, men tør ikke bruke denne fordi jeg rett og slett er redd for at kortet skal gå fyken. MvH Daniel Endret 26. januar 2005 av colakork Lenke til kommentar
colakork Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 ikke noe bump dette altså... MvH Daniel Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Et skjermkort skal tåle opp mot 120 grader, minst. Først når det når 100 grader man bør begynne å enten kjøpe ny kjøling eller klokke litt ned (hvis man har klokket). Over 60 grader er ikke så gale men du kan jo prøve å klokke litt ned og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hva enkle kort eller brikker tåler er forskjellig! Jeg er veldig interesant i sånne tinger og prøver å samle fakta og ikke myter, dette med 60c terskel er det ingen data om. Enkle brikker tåler nok også ikke en viss MHz på grunn av andre tinger en varme! Men praktisk sett da er 60c en helt normal temp for ett kort på full load i ett kabinett. Simon Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 60 grader mye? Come on. Det er lite, hadde 80 grader med orginalkjøleren på mitt kort. 90 Grader går greit. Men bør vel ikke ligge over dette. Og skjermkort kommer jo skjeldent opp i de tempene anyways. Forresten så kan du bruke ATItool til å stille hstigheten på skjermkortviften. Prøve å sette den på 100% og se hvilken temp du får da? Link i siggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå