Gå til innhold

beste metallica låt, hvilken synes du?


Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ER blitt veldig kommersielt. Om det er positivt eler ei er vel opp til kvar enkelt. IMHO er alt etter Black Album ubrukeleg.

I hear you brother :yes: St. Anger var for meg årets skuff på platemarkedet

men jeg derimot syns at st.anger er utrolig bra! :love:

 

uansett hva andre sier så der den plata bra! ( for meg ) :w00t:

Lenke til kommentar

Dette gjelder ikke spesifikt deg som leser dette!! (så er dét avklart..)

 

Mitt inntrykk er at (altfor) mange liker å si at "alt etter Black Album / ...and Justice for All er Dårlig", rett og slett for at da høres man "tøffere" ut, siden de tidligste albumene var relativt Harde.. Har nesten på følelsen at en eller annen, en eller annen gang har hørt av sin hardbarka Thrash(hvordanskrivesdetigjen?)Metal-fan av en storebror at Metallica skuffet stort med Black Album og/eller fra og med Load.. Så går han rundt å hevder slike ting, som igjen påvirker andre, som da også må si slike ting, osv, osv..

 

Mange føler seg sikkert sparka på litt nå.. Men, du skal jo få lov til å mene det du mener.. Jeg sier bare at mitt inntrykk er at veldig mange tenker litt slik; ha sterke bestemte meninger om Metallica, som nå i det siste har blitt litt "allemannsmusikk".. Og det å vike fra den allmenne oppfatning er litt populært..

 

Som sagt, ..dette gjelder ikke spesifikt deg!

 

Personlig er jeg stor fan av Metallica selv! Er snart 27 år og har hørt på Metallica i en veldig god stund, for å si det slik.. Mener selv at Metallica ikke har blitt noe dårligere, eller har skuffet noe.. Skulle også ønske at jeg kunne oppleve en ny Master of Puppets -skive, men saken er at de unge guttene har forandret seg litt! Blitt eldre! Med unntak av noen få sanger så synes jeg ikke så mye om Kill 'Em All -plata, av den ene grunn at tekstene er veldig, veldig svake i mine øyne! Tekstene på Load og ReLoad dermimot, der kan man se at James' talent som låtskriver og tekstforfatter har vokst.. Så kan man da si at Metallica har blitt dårligere, bare fordi tempoet ikke går i 180 bpm?! Tekstene har jo blitt sterke (i hvert fall subjektivt, og vil tro objektivt også)..

 

Kunne faktisk tenkt meg både ei Master of Puppets og ei ny ReLoad -skive ifra Metallica jeg!

Lenke til kommentar

Bone: tja, Black Album var svært bra synes eg, selv om den var litt mindre utfordrende enn det tidligere sakene. Eller så har eg hørt veldig lite av Load/ReLoad/Garage men det lille eg har hørt synes eg er hærk. Sånn eller så synes et StAnger var en helt OK plate, veldig primitvt men likevel den sinteste platen til Metallica, ble dog ganske kjapt lei av den.

 

Uansett, eg håper på at den nye bassisten skal få Metallica å lage litt mer komplisert musikk ala. som de lagde på 80 tallet. :)

Lenke til kommentar
Uansett, eg håper på at den nye bassisten skal få Metallica å lage litt mer komplisert musikk ala. som de lagde på 80 tallet. :)

Synes det var leit at Jason Newsted forsvant.. Men, jeg har store forventninger til Robert! Han fikk jeg et KJEMPEGODT inntrykk av, og han har enda ikke skuffet! :w00t:

 

..tror dette blir bra jeg! ;)

Lenke til kommentar
Har ingen storebror... Men det er min oppfatning iallefall. Det med tekster, synes tekstene på St. Anger er tåpelige. Kanskje fordi alle medlemmene har bidratt?

Det at tekstene på St. Anger var en liten nedtur kommer vel av det du sier ja; at alle bandmedlemmene var med.. Det er jo James som er låtskriveren! ..så slikt sett kom jo albumet tekstmessig ned på Kill 'Em All -stadiet igjen..

 

Men, det var vel noe de måtte igjennom for å komme seg videre med musikken og samarbeidet.. og livet..

 

Men, jeg hører på plata en gang i blandt! Liker spesielt tittelsporet personlig.. Er allikevel ikke den plata jeg hører mest på..

Lenke til kommentar

'Metallica', aka 'Black Album' må være det beste, selv om S&M gir en god dose herlig gåsehud :)

 

Skal jeg nevne noen enkeltlåter må jeg vel trekke frem 'Sad But True', 'Nothing Else Matters', 'For Whom the Bells Tolls' og 'Master of Puppets'.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...