Jeremy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Googlet og fant dette: Den sterke røde sausen: 1 boks knuste tomater (silt gjennom en melsil for å få bort kjøttet) 2 toppede spiseskjeer raspet løk 1 1/2 strøket teskje salt 1 strøket teskje pepper 6-7 teskjeer spisskommen (=cumin, f.eks. Rajah ground cumin) 4-8 raspede (etter smak!!) chili inkl. frøene, evt. kan man justere til ønsket styrke med "Jensen Choice" knust chili 1/2 raspet rød paprika 1 strøket spiseskje Rajah Kebab-mix (Rajah er merket (a la BlackBoy), fåes i de fleste innvandrerbutikker) Hvitløkssausen: 1,5 dl youghurt naturell (=1 liten boks) 1,5 dl H-melk 0,75 dl Ekte Majones 3-8 pressede fedd hvitløk (etter smak!!) 3 ts saft fra et sylteagurkglass 1/2 teskje salt 1/2 teskje pepper Kjøttet: ca. 75g lammekjøtt pr. kebab Garam Masala (krydderblanding, jeg bruker Rajah sin utgave siden den er lett å få tak i) salt og pepper Tilbehør: Kinakål Pitabrød (oppskrift kommer på denne siden om kort tid, må bare prøve den ut først). De pitabrødene en får kjøpt i innvandrerbutikkene er bedre enn de i norske butikker. Endret 20. januar 2005 av Jerre Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 ca. 75g rottekjøtt pr. kebab FIXED. Den hvitløkssausen må prøves! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) naise Googeling ..fant ingenting jeg.. btw, er den hvitløkssausen den milde sausen, hvite altså? Endret 20. januar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Modent, jeg vet. Skulle gjerne hatt oppskriften til Peppes' rømmedressing, den er nydelig. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Modent, jeg vet. Skulle gjerne hatt oppskriften til Peppes' rømmedressing, den er nydelig. Du mener de 2l spannene med hvitløksdressing som Tine sender til dem? Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 nice! Takk Jerre! De skal prøves, bedre enn Kebabkongen sine sauser Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Ellers kan du stikke til ei kebab sjappe og kjøpe der... Koster nok mye mindre? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 nice! Takk Jerre! De skal prøves, bedre enn Kebabkongen sine sauser la ikke kebabkongen ned pga det ble funnet spunk i sausen? ahh, hvit saus...en EKTE trojaner! Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) naise Googeling ..fant ingenting jeg.. btw, er den hvitløkssausen den milde sausen, hvite altså? Jepp, hvitløkssausen er den milde. la ikke kebabkongen ned pga det ble funnet spunk i sausen? ahh, hvit saus...en EKTE trojaner! Hehe, det var vel en av grunnene sikkert. Har hørt at det kjøkkenet ikke akkurat holdt standard for å si det sånn. Men så er det jo alle disse bakteriene som gir babb'en ekstra smak (bortsett fra spunken da, klarer meg fint uten den). Og forresten HalTan, det er duekjøtt. Rottekjøtt er bare ekkelt Endret 21. januar 2005 av Jerre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Du mener de 2l spannene med hvitløksdressing som Tine sender til dem? Aner ikke - hvis det er et TINE-produkt Peppes selger mener jeg nok det. Bryr meg ikke om hvem som produserer den, vet bare at den er meget velsmakende. Vet dere om noen matevareforretninger som selger god, ferdiglaget hvitløksrømmedressing? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Og forresten HalTan, det er duekjøtt. Rottekjøtt er bare ekkelt Duer er tross alt kjent som luftens rotter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå