themisfit Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 hvilket program egner seg for å føye sammen to .avi filer? jeg tenker her å føye sammen to filmfiler, for så å konvertere de slik at de kan spilles på en vanlig dvd-spiller. blir det et 'enormt' tap av kvaliteten på bildet hvis man konvertere to 700mb avi-filer til dvd-spillbare filer? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du skal brenne dem ut på en DVD, ikkesant? Hvis du skal ha de inn på en CD-R blir det i hvert fall merkbart redusert kvalitet. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 VirtualDub må være ypperlig til denne oppgaven. Men, især med MPEG-2 komprimering, vil nok kvaliteten forringes betraktelig dersom du fusjonerer to filer til en på 700 MB. Forresten, er det en spesiell grunn til at du trenger to filer smeltet sammen? Er det ikke likegreit å bare brenne to CD-er istedenfor, slik at man unngår mulige kvalitetstap? Lenke til kommentar
KyusS Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Fullversjonen av Nero, som inkluderer modulen Nerovision Express, er et enkelt program for å konvertere og brenne videofiler til DVD-format. Har selv konvertert og brent ca 140 DVD-filmer med Nerovision Express. Lenke til kommentar
KyusS Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Sorry for dobbelposting, nettleseren har startet helgen tidlig Endret 21. januar 2005 av KyusS Lenke til kommentar
themisfit Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 ops, jeg skjønner nå at jeg utrykte meg uklart i inlegget. jeg prøver igjen : har to 700 MB filer liggende på maskina, som jeg først vil føye sammen (cd1 og cd2 av en film). denne fusjonerte .avi filen på 1,4 gb skal så brennes på en DVD, og i mpeg2. kansje et dårlig spørsmål; men hvor mye dårligere kvalitet blir det på mpeg2 filen når den spilles av i dvd-spillern, i forhold til kvaliteten på de opprinnelige .avi filene (kodet i xvid..). Lenke til kommentar
whimpy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Sitter her med samme problemet. Prøvde meg med DivXtoDVD, den skulle visst gjere jobben men fant ikke ut korleis in kunne gjere det. Lenke til kommentar
Siesta Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 hvis du bare skal legge dem sammen til en fil. så kan du importete begge to til movie maker. Så kan du lagre bare legge dem sammen og lagre fila. Så har du en fil med begge cd enne i en fil. Som da blir på 1,4gb. Movie maker ligger ferdig i windows xp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå