Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå begynt å fikse litt på chieftec kabinettet mitt. Dette er et fulltover i sølv. Dette ble litt for kjedlig etter min smak, så her må det gjøres noe :thumbup:

Er ikke så veldig mye som er blitt gjort enda.. Men har hvertfall starta :)

Det jeg har gjort hittil:

• Lakkert diverse ting
  • Begynt å pusse ned sidedør og topp

Bilder så langt (alle bilder er klikkbare):

Utgangspunktet

DSC02549.jpg

DSC02551.jpg

Maskering av fronten, det rundt skal lakkeres svart:

DSC02552.jpg

Bryter skal skal lakkes i sølv:

DSC02553.jpg

Herdeboksen våres (var kaldt ute, og vi trengte et litt varmere sted :p):

DSC02554.jpg

DSC02555.jpg

Ene delen av fronten ferdig lakkert:

DSC02556.jpg

Og til slutt et lite in-action bilde av meg :D

DSC02557.jpg

Planer videre:

• Få sidene og toppen så blank som mulig
  • Lakke resten av delene
  • Vindu over hovedkortet (ide til utskjæring?)
  • Vindu oppe ved PSU
  • Fikse innvendig (kabelstrømper osv)

Edit:

Må også nevne at pZion har vært til STOR hjelp her :thumbup:

Og JA, det var din ide med herdeboks :D

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
d bli bra ditta her ja :thumbup: men anbefala ikkje å pusse for mykje ned i side dørene osv. det kan bli for tynt til slutt :no: men ellers så e d berre å stå på videre! :D

Jau.. Men skal ikke pusse så alt for mye :) Skal pusse litt mer med 350 papir, så skal jeg gå over på 600.

Skal vel fortsette i morra, så da kommer jeg vel med en update uttpå dagen.

Lenke til kommentar
Ser noe som kan gi ett litt uheldig utslag. Den teipen du brukte på fronten legger alltid igjen lim og rester. Du burte ha brukt vanlig malerteip som kommer mye lettere av. Tipper du får en liten pussejobb der også, men du kan være heldig.

Eller stå på.

Maskeringsteipen ville ikke sitte, så derfor brukte vi den teipen :) Og den satt ikke igjen noen limrester.

Man bruker det man har :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Update 27.02

Tok litt tid før en update kom her ja :p

Først ble jeg syk, så hadde jeg mange innleveringer på skolen, så kom vinterferien osv.. Men men, nå kommer bildene, bedre sent enn aldri :thumbup:

Er dessverre kun et mobilkamera, pga at det andre kameraet har litt startproblemer ;) Sitter nå på en dårlig pc uten noen bildeprogram (har heller ikke plass på disken :blush: ), så jeg har ikke mulighet for å resize bildene og legge ut thumbnails.

Her ligger alle bildene samlet

Det neste som skal gjøres nå er utskjæring av sidedøren. Vet ikke helt hva slags motiv jeg skal ha nederst på døra. Øverst tror jeg at jeg skal skjære ut dette motivet. Vet jeg må lime fast deler av det jeg skjærer ut, men det ÅRNER seg :cool:

Noen som har noen ideer til hva jeg kan skjære ut nederst på sidedøra? Vil ha noe fancy, men enkelt. Vil helst ha et vindu som dekker over der vifta står, og eventuelt håndtaket (kanskje litt nærme kanten?).

Lenke til kommentar
burde kanskje brukt litt finare papir til slutt enne 120  :hmm: men ellers lykke til :thumbup:

Starta med 120, gikk deretter over til 320. Skal etter hvert gå over til 600, og eventuelt 1200 eller finere hvis jeg vil ha det blankere (eller om jeg gidder... :ermm: ).

Ingen med ideèr til utskjæring av sidedøren?

Lenke til kommentar
Har lenge hat lyst til og gjøre det samma. men har ingen pussemaskin:(

Mulig å gjøre for hånd også... Tar kanskje litt tid. :whistle:

Spør noen venner / familie om de har en du kan låne. Sikkert en eller annen du kjenner som har det.

Lenke til kommentar

Ikke værst det!

Det er best og bruke lynol eller andre løse midler for og fjerne laken for da er det ikke nødvendig og pusse noe etterpå. Muligens polere litt for og få en helt skinnende flate. Bare huske på god lufting så man ikke går i gulvet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...