Gå til innhold

Eg har sjøpt PC

warius

Anbefalte innlegg

Eg har sjøpt min PC på Siba og d eg isje tenkte på var att eg får ein PC uten overklokking muligheter (Produsenten har skrudd d av i bios, d viser heilt nede infoen om va min FSB er, men eg kan isje endra på den).

Så eg lurte på om d var ein måte og aktivere dn ijen på?

vist någe e dårligt forklart (sikkert heile shitten) så bare spør

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mye letter å forstå hva du vil om du skriver på bokmål eller nynorsk. ;)

Den eneste måten å "aktivere" oveklokkingsmuligheter er å flashe til en BIOS med slike funksjoner. Men de fleste produsenter nekter deg å gjøre noe med CMOS-brikken uansett.

Lenke til kommentar

eg skrive ingen av di språka noe særligt bra :(

Men i BIOSen min står det heilt nederst FSB hastigheten min men den er grå (vanlig skrift som eg kan endre på er: ein lys farge) og det står noen andre ting om prossesoren som eg isje kan endre på. Eg har sett att på noen HK av samme merke så kan me endre på desse talla (overklokke :p ).

Hvordan kan eg flashe BIOSen min?

Lenke til kommentar
eg skrive ingen av di språka noe særligt bra :(

Men i BIOSen min står det heilt nederst FSB hastigheten min men den er grå (vanlig skrift som eg kan endre på er: ein lys farge) og det står noen andre ting om prossesoren som eg isje kan endre på. Eg har sett att på noen HK av samme merke så kan me endre på desse talla (overklokke :p ).

Hvordan kan eg flashe BIOSen min?

Sikker på at du ikke bare må "aktivere" muligheten for å stille på FSB? I min BIOS må jeg velge "Manual" på "CPU Frequency" før jeg kan stille på FSB. Har du sjekket om du har en lignende innstilling?

Lenke til kommentar

Prossesor: Intel Pentium 4 3.2GHz (HT) socket 478 Prescott

Minne: 2x Samsung 256MB pc3200 DDR-SDRAM

Skjermkort: GeForce FX5200 256MB (skal oppgraderes til GeForce 6600 GT, når eg har penga)

Hardisker: Samsung 160GB IDE/ATA 7200RPM og Seagate 160GB IDE/ATA 7200RPM

CD/DVD: DVD/RW og CD-ROM

Vist du kan finne eit bra HK til under 1000KR hadde det vore bra. (max 1700KR)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...