Gå til innhold

Vannkjøling av 6800 GT skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat montert Dangerden 6800 blokka på mitt Gainward 6800 GT GS kort. Etter montarsjen merker jeg at jeg Har gått opp fra ca 52 grader til 61 grader idle. Har mistanke om at jeg kan ha vært uheldig da jeg skulle sette blokka på kortet og sopet noe av kjølepastaen unna. Blokka er skrudd godt fast.

Er det noen som har tilsvarende erfaringer med denne blokka?

Forøvrig har jeg en black Ice Extreme 2 radiator, Eheim 1048 pumpe og kjøling på CPU og Chipset.

Alt er koblet i serie, Raddis->CPU->Chipset->Skjermkort->Pumpe->Vanntank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må ha skikkelig pasta på ja, og akkurat passe mengde.

Sjekk av blokka sitter rett på gpu`en, at det ikke er noen plasser blokken ikke er i kontakt med gpu flaten

hvordan er oppsettet ditt med blokker og sånnt? pumpe-raditor-osv?

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Nå må jeg beskjemmet innrømme at jeg ikke husker om GPU på det kortet har en støtteramme rundt core lik den du finner hos ATI.

Jeg har imidlertid montert en (hjemmelaget) blokk på tilsvarende kort, og har en helt annen GPU-temp. (Gainw. 6800)

Jeg tror du for sikkerhets skyld skal demontere blokka igjen, for å sjekke "footprint" fra CPU-core. Har du en slik ramme jeg mistenker, så kan det godt hende at vannblokka hviler mot den, og dermed blir kontakten mot core ganske begrenset. Da vil tempen naturlig nok rase i været.

Lenke til kommentar

Det beste er om du kan unngå det, ettersom en liten "glipp" fra en Stanleykniv eller en skalpell fort kan rive løs de bittesmå komponentene som befinner seg i området rundt core.

Men er du tålmodig og stø på labben, så går det selvsagt an!

De (få) ferdigproduserte GPU-kjølerne jeg har vært borti, har som regel hatt en avtrapping i bunnen, slik at denne da går klar av "shimmen" rundt core. Om din kjøler ikke har det, så må du kanskje belage deg på å fjerne den.

Men som tidligere nevnt; Demonter GPU-kjøleren igjen, og sjekk anlegget mot core!

Er dette dårlig, og årsaken ligger i at kjøleblokka ligger an på shimmen, så får du heller finne frem kniven...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...