fujifrik Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Her er et bilde av kunst muset i Bergen. Er ikke så veldig erfaren fotograf som dere kanskje ser, men håper på noen tips.. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Et meget fint bilde, med fine reflektsjoner i vannet. jeg vet ikke om dette ville gjort bilde bedre, men; - det var litt forsyrrende den orange flekken på taket, kanskje bare fjernet den? - Kanskje gått 2 meter fram og tatt bilde foran det gjerde? - er bilde en smule skjevt? som sagt, jeg vet ikke om dette ville gjort bilde bedre, men det var disse tingene jeg registrerte når jeg så bilde... Endret 21. januar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Enig, både den oransje flekken og gjerdet virker forstyrrende. Men husk at hvis du fjerner flekken må du også fjerne refleksjonen av den Ellers; har du brukt stativ? Eller støttet deg på noe? Du har jo 1sek lukkertid så jeg antar det. Da tror jeg at jeg ville blendet ned enda litt til å fått enda lengre lukkertid, for å sløre vannspeilingen litt mer, og dersom kameraet har mulighet for lavere ISO ville jeg brukt det (vet ikke om ISO100 er minste på S5500?). Det er også mulig å bruke litt mer oppskarping, da dette bildet er litt uskarpt slik det er presentert nå. Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 takk for tips. Jeg så at bildet var litt skjevt, men jeg har ikke redigert det enda. Skal prøve å fikse litt på det. Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Nå tror jeg det er beint, men er ikke helt sikker. fjernet skiltet og refleksjonene av det. Gjerdet forsvant i samme feien. Noen flere tips til forbedringer? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Nå ser bilde plutselig helt perfekt ut...nydelig fiksa i photoshop, eller hvilket program du bruker. ble et virkelig pent bilde det der... finner ingenting som jeg ville forandret på... Endret 21. januar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg brukte Jasc Paint Shop Pro 8. Takk for kritikk Lenke til kommentar
F828 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Slett ikke noe dumt resultat dette. Veldig fint med masse stemning. Bra jobb i redprogget ditt F828 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Ble meget bra nå ja Og til den som lurte: s5500 har laveste ISO som 64. Og lengste lukkertid på 15 sek (om det skulle være relevant) Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) hmmm... av en eller annen grunn, så synes jeg pluteslig ikkedet gjorde noe å ha gjerde i forgrunnen...merkerlige greier... Endret 24. januar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Det må jeg faktisk si meg enig i. Det ble litt mye opent vann nederts på bildet.. Jeg prøvde å fjerne litt av vannet og legge till litt øverst på bildet. Synets dere var best? Jeg syntes dette ble best: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå