donald D Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei Jeg har som oppgave i et miniprosjekt på skolen og lage en logo som skal inneholde en regnebue. Problemet er at jeg ikke kan å lage en regnbue. Noe som har en gode idee , eller framgangsmåte ? Alle svar bli satt pris på Lenke til kommentar
N* Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) hvis du skal lage den i illustrator kan du jo gjøre slik: 1.lag en sirkel. 2.fjern fargen på sirkelen. 3.legg til farge som "bord" rundt sirkelen. 4.gjør borden fetere (weight). 4.kopier sirkelen. 5.gjør den kopierte sirkelen mindre og bytt farge på borden. 6.plasser den slik at den er inni den første. 7.gjør det samme til du har 7 (?) sirkler. 8.lag hvite firkanter over det du ikke vil ha med. slik ble min du må jo ikke bruke illustrator men siden det skal være en logo kan det jo være kjekkt å ha den i vektorformat (eller bare skryte til læreren om det ). du kan sikkert gjøre akkurat det samme i photoshop eller andre programmer også. edit: glemte å si at du kan sentrere sirklene. window>pathfinder (da får du opp en ny verktøyboks) >align>husker ikke hva dette heter i farta, men du finner det sikkert. Endret 21. januar 2005 av N* Lenke til kommentar
andm Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg prøvde meg litt frem jeg også.. Hvis det faller i smak, så gjerne si i fra om du vil ha vektorfil, endringer (mindre/økt gjennomsiktighet, nærbilde av "foten" i stedet for hele buen, logo med eventuell teks osv.) eller noe annet. Forslag 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hvis du sliter med å huske fargerekkefølgen er det et sammensatt ord som er lett å huske.. ROGGBIF. Rød, orange, gul, grønn (?), blå, indigo, fiolett. Lenke til kommentar
andm Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Nå ser ikke jeg akkurat en alvorlig feil i fargene i illustrasjonen min, men hvis det likevel skulle vise seg å være det, vær vennlig å si ifra og spesifiser nøyaktig hvor.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Nei det var ikke en kritikk av noe feil. Bare kjekt å huske den regla. Lærte det av Gullars på Barne-TV når jeg var liten ROGGBIF ------------- Indigo, indigo ta meg meeed..til et land langt bort et steeed. Endret 21. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå