Gå til innhold

Montere maze 4( luer også på noe ang temp)

Anbefalte innlegg

Har vært å sett på dd siden, men finner ikke noe om montering av blokken der. Kan noen hjelpe meg?

http://dangerden.com/

Har ikke så lyst til å sette den på før jeg vet hvordan den skal sitte.

Men tenkte jeg kunne laste opp noen bilder av blokka. Vet ihvertfall at jeg liker å se bilder av vannkjølings stæsh.

ihnp-157882thumb.jpg

ihnp-157876thumb.jpg

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det der virker da veldig selvforklarende... Mutter og plastskive til høyre skal under Hovedkortet/grafikkort PCB, resten over. du skrur til og fjæren avlaster slik at du får riktig trykk. stram normalt godt til, men ikke til du blir blå.

Lenke til kommentar

Har litt problemer med temp på NB ser det ut som.

Gikk fra å ligge på ~30 grader, til 38 grader.

Og det er sikkert normalt det, men NB tempen er høyere en CPU tempen. Og CPU får vann før NB. Bruker DFI sin Hardware Doctor til å lese av temp, så veit ikke helt hvor sikker den er men den burde jo vise lavere temp på NB en CPU.

Mulig at blokken ikke sitter godt nok på? AC5 er på hvis noen lurer.

(Har ikke lyst til å knuse brikken ved å stramme for mye)

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

tviler sterkt på at det er NB tempen du leser av. har ikke hørt om noen nb som har tempsensor innebygget. det du leser av er mest sannsynlig en tempsensor nær nb som måler tempen i kabinettemperatur, og denne blir jo litt varmere når det ikke er noen nb vifte til å skape luftsirkulasjon rundt den. altså er det ikke nb chippen du leser av.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
tviler sterkt på at det er NB tempen du leser av. har ikke hørt om noen nb som har tempsensor innebygget. det du leser av er mest sannsynlig en tempsensor nær nb som måler tempen i kabinettemperatur, og denne blir jo litt varmere når det ikke er noen nb vifte til å skape luftsirkulasjon rundt den. altså er det ikke nb chippen du leser av.

Dette kan nok stemme det. Skal prøve å sette noe vifter rundt hk og sjekke hvordan tempen blir da. Så ikke for meg at SYStemp kunne være noe annet en NB temp :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...