defzx Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Alle muslimer i Norge får fri i morgen. Og for dem som går på skoler blir det gyldig fravær. Er ikke dette en positiv utvikling? Men jeg lurte litt på,, kan jeg bare ta meg fri i morgen, og på mandag si at jeg hadde muslimsk helligdag? Jeg er etnisk norsk altså, men rase har vell ikke no å si? Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 *rister oppgitt på hodet* Får ikke muslimene fri feks. julaften og 17, mai? Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) *rister oppgitt på hodet* Får ikke muslimene fri feks. julaften og 17, mai? Vel, det er ikke akkurat som om de kan gå på skolen eller jobb (de fleste ihvertfall) på 17. mai, juleaften etc. Edit: Og hvis jeg ikke tar helt feil, så har vi en eller annen lov/regel om frihet til å uttøve hvilken som helst religion vi vil (og dersom dette innebærer fridager for å feire spesielle høydepunkter, so be it) Endret 20. januar 2005 av Jerre Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Tja, selv om jeg ikke er verdens største innvandrer venn så ser jeg ingen grunn til hvorfor de ikke skal få fri på en slik dag Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Fint å høre, da tar jeg meg også fri imorgen. Men seriøst, skal de komme til et nytt land synes jeg de skal følge de allerede oppsatte fridagene og ikke begynne å mase om sine egne. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Fint å høre, da tar jeg meg også fri imorgen.Men seriøst, skal de komme til et nytt land synes jeg de skal følge de allerede oppsatte fridagene og ikke begynne å mase om sine egne. I og for seg sant det, men jeg tviler litt på at det er så mange Muslimer som velger å gå på skole/jobb på en slik helligdag. Samme med deg hvis du og din familie hadde flyttet til Muslimistan (veldig dårlig på religions geografi ) så hadde du sikkert ikke gått på jobb/skole julekvelden Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Iogmed at jeg har boikottet jula for et par år siden tror jeg faktisk at jeg hadde det. Ville forresten prøvd å fremstå så lite sær som mulig om jeg kom til et nytt sted, skjønner ikke at de gidder å fremstille seg selv som så selvopptatte. De kommer jo ikke til helvete (eller hva religionen dere sier de skal) om de jobber på denne helligdagen. I mine øyne er så godt som alle helligdager noe ordentlig tull. Det er ingen skikkelige grunner for at vi "feirer" alle disse helligdagene. Holder lenge med , høst, vinter, sommer og "nyttårs"-ferie... Slipper skolen en dag her og der, javel, greit, men jeg kunne faktisk tenkt meg å bruke de dagene til noe fornuftig. *Hate samfunnet* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Og for dem som går på skoler blir det gyldig fravær. Tja, på vgs. finnes det vel bare fravær. Så med mindre de har blitt utdelt en offisiell fridag får muslimene vel fravær på lik linje med andre som skulker/er syke/osv? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Eg synes de burde få fri, men de burde jobbe på kristne fridager, hvis det er mulighet for det. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Og for dem som går på skoler blir det gyldig fravær. Tja, på vgs. finnes det vel bare fravær. Så med mindre de har blitt utdelt en offisiell fridag får muslimene vel fravær på lik linje med andre som skulker/er syke/osv? Tror det. Tok meg fri på nasjonaldagen min, fikk 1 dag fravær. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Eg synes de burde få fri, men de burde jobbe på kristne fridager, hvis det er mulighet for det. Da burde vel også alle ikke-kristne gjøre det samme i f.eks juleferien, påskeferien etc? Endret 20. januar 2005 av Jerre Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg synes heller all organisert religion burde heller forbys, så slipper vi b.la sånne problemstillinger, slipper 90% av historiens og fremtidens kriger osv osv. Karma Lenke til kommentar
defzx Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Og for dem som går på skoler blir det gyldig fravær. Tja, på vgs. finnes det vel bare fravær. Så med mindre de har blitt utdelt en offisiell fridag får muslimene vel fravær på lik linje med andre som skulker/er syke/osv? Nja, på den vgs jeg går på får de visst nok gyldig fravær. Altså at det ikke blir notert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Tror det. Tok meg fri på nasjonaldagen min, fikk 1 dag fravær. Da må de gjerne ta fri for min del. Folk får forholde seg til de fridagene som tradisjonelt finnes, og evt. ta fri på eget initiativ hvis de anser en spesiell dag som viktig. Ingen grunn til å gjøre det offisielt, vi trenger ikke flere religiøse fridager. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg synes heller all organisert religion burde heller forbys SUPARR idè. Hellig krig er gøy. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 La folk ta av ferien sin dersom de vil ha fri på sære dager. Værre er det ikke. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Samme med deg hvis du og din familie hadde flyttet til Muslimistan (veldig dårlig på religions geografi ) så hadde du sikkert ikke gått på jobb/skole julekvelden Ikke for å flisespikke, men 24/12 er en vanlig arbeidsdag i Norge. 25 og 26/12 er derimot helligdager. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg synes heller all organisert religion burde heller forbys, så slipper vi b.la sånne problemstillinger, slipper 90% av historiens og fremtidens kriger osv osv. Karma Bedre om vi hadde skilt stat og kirke slik at folk kunne ta seg fridager etter eget ønske for å feire diverse relgiøse høytider. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Samme med deg hvis du og din familie hadde flyttet til Muslimistan (veldig dårlig på religions geografi ) så hadde du sikkert ikke gått på jobb/skole julekvelden Ikke for å flisespikke, men 24/12 er en vanlig arbeidsdag i Norge. 25 og 26/12 er derimot helligdager. Ja, det glemte jeg... Har ikke kommet i arbeidslivet enda så Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Da kan jeg mekke meg en egen liten religion - bare for meg. Ingen kan nekte meg i å tro på det jeg selv vil, og jeg skal kreve at jeg skal få gyldig fravær de dagene jeg vil bruke til å søke åndelig nærhet. Endret 20. januar 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå