Gå til innhold

Full ytelse av x800xt?

ClawHammer

Anbefalte innlegg

Har dette : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19993

Grunnet kjøp av Twinmos ram var 1024 3200 DDR RAM 1042 kr pakken :D Det er jo ganske billig og rammen er helt ok :D

EDIT : Jeg har byttet til dette kortet på garanti :thumbup:

Btw Jeg tror Twinmos 3200 ddr ram 1,5 gb holder egentlig tror lissm ikke det er de dårligste på markedet , men det gjelder å finne et hovedkort som virkelig liker det :D

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å huffda, ett MSI kort basert på VIA, med TWINMOS ram. Utrolig at pc`en funker i det hele tatt. Vel, jeg kan ikke komme på noe dårligere enn Twinmos i farta.

Dette er ikke for å være negativ, men MSI, VIA og Twinmos står lavest i kurs av alt som finnes av hardware produsenter hos meg. :no:

Lenke til kommentar

Når det gjelder antall minne så har jeg beregnet 2Gb for et 64bits system, blir nesten som i gamle dager når folk mente at et geforce 4200 med 128mb var overkill, det viste seg veldig fort at man fikk bruk for det.

Et vanlig 32bits os trenger ikke mer en 1Gb pr dags dato, men med et 64bits system så er det mye mer fremtidsrettet å ha mulighet til å ha 2Gb.

Lenke til kommentar

jeg gidder ikke leite tilbake men jeg bare sier det. det var en kar som hadde tenkt å ha en amdd64 3500+cpu og 1,5gb ram. dette burde du ikke gjøre. dropp den ene ram brikke og kjør på 1024.

amd64 3500+ er en socket 939prosessor, denne kjører på to kanaler til prosessoren.. du får ikke brukt to kanaler dersom du fyller opp 3av de 4 slottene...

jeg er ikke 100% sikkert på at du vil tjene på det. men det er bare til å teste det...

det er slite ting vi har 3dmark til;)

Lenke til kommentar

Til Trådstarter:

Du trenger ikke å bekymre deg for å få dårlig ytelse med den cpu'n og mengden ram du har nå kombinert med et X800XT. Du vil ikke få "brukt" skjermkortet helt til det fulle men godt over 95%. Skjønner ikke hva folk er så bekymret over. Poenget er at med et slikt kort vil du kjøre spill i veldig høye oppløsninger og høye kvalitetsinnstillinger og da får du "brukt" skjermkortet nesten til det fulle.

Det er bare når man leser tester på nettet så tester de med forskjellige oppløsninger og kvalitetsinnstillinger og på de lavere innstillingene vil cpu'n holde igjen poengsummen/fps, men da er flyten i spillet allerede så bra at det ikke spiller noen rolle. Bare kjør en 3Dmark benchmark og se hva du får, tror ikke du vil være langt unna de som har samme skjermkort bare med bedre cpu og ram. Jeg har nesten samme specs som deg, litt raskere cpu (2.2GHz) 512RAM, og en ganske høyt klokket X800Pro (567/560) og jeg får rundt 11000 i 3DMark03 og nesten 5500 i 3DMark05 og det er ikke langt unna andre folk med A64 cpu. Å øke mengde RAM til 1024 skader ikke, da det hjelper på i noen spill i høye oppløsninger.

Poenget er at du vil få bedre spillytelse selvfølgelig hvis du oppgraderer, men det er ikke allverden sammenlignet med det oppsett du har nå. Og grunnen er at man kjøper ikke et X800XT kort for å spille i 800*600 oppløsning, man fyrer opp innstillingene sånn at skjermkortet må svette litt.

Lenke til kommentar
jeg gidder ikke leite tilbake men jeg bare sier det. det var en kar som hadde tenkt å ha en amdd64 3500+cpu og 1,5gb ram. dette burde du ikke gjøre. dropp den ene ram brikke og kjør på 1024.

amd64 3500+ er en socket 939prosessor, denne kjører på to kanaler til prosessoren.. du får ikke brukt to kanaler dersom du fyller opp 3av de 4 slottene...

jeg er ikke 100% sikkert på at du vil tjene på det. men det er bare til å teste det...

det er slite ting vi har 3dmark til;)

Finnes det ikke hovedkort med 5 slots a ?

Lenke til kommentar

Min anbefaling til trådstarter: kjøp et x800 vivo som du modder til xt. så bruker du heller pengene du sparte der på 512mb ram til. klokk så cpu (2500 klarer lett 3200, og mer) og hele maskinen. tror du skal være godt fornøyd da.

Lenke til kommentar
klokking da, og 512ram til hvis du har råd.  har du forsøkt å klokke den?

jeg vil først forsikre meg om at det er xt versionen jeg har fått, står bare x800 her :hmm:

Du får det aller meste av info om kortet (kjerne, pipelines, frekvenser, etc. ) gjennom Everest.

http://www.lavalys.com/

Program som gir hakket mer info og i tillegg fungerer til overklokking er RivaTuner.

Lenke til kommentar

jeg vil først forsikre meg om at det er xt versionen jeg har fått, står bare x800 her :hmm:

Du får det aller meste av info om kortet (kjerne, pipelines, frekvenser, etc. ) gjennom Everest.

Program som gir hakket mer info og i tillegg fungerer til overklokking er RivaTuner.

Men det er jo akkurat det programmet jeg bruker, men her står det bare x800 :(

Lenke til kommentar

Men det er jo akkurat det programmet jeg bruker, men her står det bare x800 :(

Har du sjekka under Skjerm -> GPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...