Gå til innhold

Full ytelse av x800xt?

ClawHammer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det viktigste er prosessoren. 512 ram er mye. for de fleste vil det være nok...

bruk heller en tusenlapp ekstra på cpu enn ram....

Hvor har du dette fra? Greit at spillene ikke får flere fps med mer ram, men forskjellen på 512 ram og 1024 ram på samme setings er ganske stor i de fleste nyere spill. Man slipper at pcen swapper på hardisken, noe som gir fps drop og gjør at spillene tar lengre tid å loade og ikke minst tiden det tar når man går ut. 512 MB er et minumum på nye spill. Du lever enda i en drøm om du ikke tror det er forskjell på 512 og 1024 MB ram.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
det viktigste er prosessoren. 512 ram er mye. for de fleste vil det være nok...

bruk heller en tusenlapp ekstra på cpu enn ram....

Hvor har du dette fra? Greit at spillene ikke får flere fps med mer ram, men forskjellen på 512 ram og 1024 ram på samme setings er ganske stor i de fleste nyere spill. Man slipper at pcen swapper på hardisken, noe som gir fps drop og gjør at spillene tar lengre tid å loade og ikke minst tiden det tar når man går ut. 512 MB er et minumum på nye spill. Du lever enda i en drøm om du ikke tror det er forskjell på 512 og 1024 MB ram.

For ikke å snakke om når man skal en snartur til desktopen for å svare på msn f.eks :)

Lenke til kommentar

det er kipt å få fps drops fra å swappe ja (og 512 er i minste laget på nyere spill), men hvis du skal kjøre i høye oppløsninger som 1280x1024 og høyere så må vel prosessoren holde, iallefall hvis man har på litt eye-candy...

eller tar jeg helt feil her???

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
det er kipt å få fps drops fra å swappe ja (og 512 er i minste laget på nyere spill), men hvis du skal kjøre i høye oppløsninger som 1280x1024 og høyere så må vel prosessoren holde, iallefall hvis man har på litt eye-candy...

eller tar jeg helt feil her???

Det er i høye oppløsninger skjermkortet har mest å si, i lavere er det cpuen som holder tilbake mesteparten.

Lenke til kommentar

Nei, i dette tilfellet så er det nok cpu + minne og hovedkort som må byttes ut om du skal ha full ytelse av et x800xt!

For å si det sånn, selv en cpu klokket opp til 2600Mhz (amd) gir ikke full ytelse med dette skjermkortet, du må bytte over til Amd Fx53 minst for å kunne yte optimalt.

Regner med at ytelse forskjellen mellom hva du har nå og hva du kunnet fått med den beste cpu er mellom 25-50Fps i spill.

Derimot så får du ganske grei ytelse for pengene om du kan klokke din xp til 2,2Ghz og sørge for at fsb står på 200.

En billig løsning blir å kjøpe en amd64 som kan overklokkes greit + et overklokkingsvennlig hk + minne og prøve å få tilnærmet lik ytelse som en fx-53.

Og ja, 1024 MB er et must, kan anbefale 2Gb (eller i alle fall nok plass til å sette inn 2Gb) på et 64bits system.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

enig, 2gb er overkill, det eneste som skjer når en har for lite minne er at en må swappe til HD av og til, kan en leve med det så er det jo ikke problen, at en får 25-50fps øke med bedre cpu høres veldig overdrevet så fremt en ikke skal spille i 640x480 eller no, når en spiller med 1280x1024 så er det jo gpu som jobber mest og cpu får mindre å gjøre, skru på aa/af og cpu har enda mindre å si... En bedre cpu vil jo ha noe å si, men jeg mener det ikke er noe å stresse med...

Jeg ville heller kjøpt mer minne for å unngå fps drops...

edit: ser at 25-50fps ikke er så langt unna sannheten allikevel. My bad :blush:

les mer her

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Hei

Jeg får mitt x800 Xt Pe snart og har en Amd Athlon Xp 2400+ og 1 gb 3200 ddr ram Twinmos .... Hvordan ytelse vil jeg få ?

Skal ha meg en : Amd 64 3500 + snart og da vil dataen bli slik :

AMD 64 3500

1,5 Gb 3200 DDR Ram Twinmos ( grunnen at 512 mer er at hovedkort har ikke plass nå :p )

x800 Xt Pe

Hvor mye forskjell I ytelse vil jeg merke etter Denne updaten ?

Lenke til kommentar
Hei

Jeg får mitt x800 Xt Pe snart og har en Amd Athlon Xp 2400+ og 1 gb 3200 ddr ram Twinmos .... Hvordan ytelse vil jeg få ?

Skal ha meg en : Amd 64 3500 + snart og da vil dataen bli slik :

AMD 64 3500

1,5 Gb 3200 DDR Ram Twinmos ( grunnen at 512 mer er at hovedkort har ikke plass nå :p )

x800 Xt Pe

Hvor mye forskjell I ytelse vil jeg merke etter Denne updaten ?

Hva slags hovedkort er det du har da? Kan ikke huske å ha sett Socket A hk med mindre enn 3 minne socketer. Twinmos bør du revurdere. Greit nok hviss du har Twinmos nå, men for all del ikke kjøp mer av det iallefall. Isteden for å kjøpe svindyrt skjermkort, bruk også litt på skikkelige ram brikker.

Med ram er kvalitet å foretrekke fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...