Muffinman Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har satt sammen en HTPC som foreløpig skal kjøre mot TV og etterhvert utvikles til å vise bilde på andre flater. Jeg har utstyrt den med et wlankort og den har forbindelse til serveren via dette. Serveren inneholder mediefilene, og disse spilles direkte over nettverket uten å laste over til HTPC`ens disk først. Ved avspilling av komprimerte filer, f.eks divx vil kun en ørliten del av nettverkets kapasitet brukes. Imidlertid er jeg plaget av stopp i overføringen inntil 5-6 sekunder i følge oppgavebehandlingen. Det betyr periodevis hakking ved avspilling. Antar at dette kanskje skyldes aktivitetstopper på serveren som er relativt beskjedent spec`et på noen områder. Derfor lurer jeg på om det finnes noen tweaks som en enkel sjel kan gjøre for å øke bufringen ved slik avspilling. Hvis bufferstørrelsen kan holdes på et slik nivå at det ikke rekker å tømmes ved pause i datastrømmen over nettverket vil problemet være løst. Forslag, noen? PS. Var litt usikker på om denne passet best i programvare eller nettverk. Hvis noen moddiser er uenig i konklusjonen kan dere jo flytte istedet for å stenge. Det er jo torsdag bare en gang i uka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå