Gå til innhold

Brenner og cdrom


Raven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har PC av aller nyeste sort, bør du sette de på forskjellig IDE-kabel. Du kan da brenne sikrere fra CD til CD 'on the fly'. Grunnen til dette er at det kun kan leses eller skrives til en IDE-kabel (Ikke begge deler samtidig). Det lureste vil nok være å sette HD/CD-Rom på den ene IDE-kabelen og brenneren på den andre. Det har ingenting å si hvor enhetene rent fysisk står på kabelen. Master/Slave-forhold har også lite å si, men du bør nok ha HDen som primary master. I så fall vil CD-Romen blir Primary Slave og brenneren Secondary Master.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Men dersom du setter cdromen som primary slave, og den bare støtter udma33, mens derimot hd'en din støtter høyere (og du har IDE-kabelen til det), vil cdleseren senke overføringsfarten ned til sitt nivå.

 

Jeg har kuttet ut å ha en cdromleser etter at jeg byttet ut min gamle 4x brenner med en 16x plextor (40x leser). Tidligere kjørte jeg mine 2 hder som primary master & slave (ata66), og brenneren som secondary master, cdrom som secondary slave.

 

Men så har jeg aldri foretatt noe cd->cd "on the fly" recording da... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...