Fred-rik Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hei Hva jeg skal bruke min bærbar til? Spilling (feks HL2, Doom3 på bra oppløsning) Skole Krav? 512/1024 minne Bra skjermkort Trådløst nettverkskort DVD-brenner (dette kan jeg også legge inn senere) Lang levetid på batteriet (Blåtann - ikke så viktig) (MMC leser - ikke så viktig) Og at jeg kan bruke den ihvertfall 5 år uten at den faller sammen. Pris? Kan betale opptil 15 000, men ser helst at vi holder oss til 11-12 000 :-) Takk på forhånd Endret 20. januar 2005 av Fred-rik Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3602 Den er det beste du får i pris vs ytelse for tiden imo. Bygger du den opp fullt til 2.0Ghz (2.1Ghz ingen vits), 1024MB Corsair minne, 8xDVD-RW dual layer brenner og 80GB 5400RPM silentseek HD, så kommer den på litt i underkant av 15.000,- ink. mva. Den har 4,5 timer batteritid, 1400x1050 skjerm, ATI RM 9700-128MB GPU, 3-1 minnekortleser (MMC, SD og Memorystick), Firewire, TV-ut, trådløst nettverk, IR-port, 3XUSB2.0. Klarer fint å spille HL2 på medium effekter i full oppløsning i følge tilbakemeldinger fra andre brukere her. Karma Lenke til kommentar
janed Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Vel, denne duger også temmelig bra, og da tenker jeg ikke bare først og fremst på pris!! Whitebox CL1557 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Vel, denne duger også temmelig bra, og da tenker jeg ikke bare først og fremst på pris!!Whitebox CL1557 Men whitebox duger ikke, liten vits i å handle der uansett hvor billig det er. Når man aldri får pcen Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Bygger du den opp fullt til 2.0Ghz (2.1Ghz ingen vits), 1024MB Corsair minne, 8xDVD-RW dual layer brenner og 80GB 5400RPM silentseek HD, så kommer den på litt i underkant av 15.000,- ink. mva. Klarer fint å spille HL2 på medium effekter i full oppløsning i følge tilbakemeldinger fra andre brukere her. Er det med de delene den klarer å kjøre det eller uten? Og er det vanskelig å bytte deler i en bærbar? (har bare gjort sånne ting i en stasjonær) Den whiteboksen var jo billig, og jeg syntes jeg så ganske bra deler i den og (eller tar jeg feil der?)? Kan den spille HL2, Doom3 og sånne spill? Endret 20. januar 2005 av Fred-rik Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hvis du skal ha en bærbar til spilling, bør du gå for den hos netshop. Egentlig er den fra netshop (1557GLS) og den fra WB (CL1557) identiske. Som Karmacom nevnte i en annen tråd, så er det billigst på WB dersom maskinen står ukonfigurerte, men når du skal ta med alle oppgraderingene som du sannsynligvis trenger, så blir den på netshop rundt 800kr billigere, hvis jeg ikke husker helt feil. Husk å fjerne OS fra den på Netshop... Mvh Locinho EDIT: Er trøtt og sliten nå, har ikke orket å regne på det, så hvis jeg husker feil, ikke skyt meg... Endret 20. januar 2005 av Locinho Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Og hvor rask oppstart har disse bærbare? (tatt utgangspunkt i Win XP Pro SP2) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 oppstarten avhenger helt av hvilke programmer man legger til som skal starte opp i oppstarten.... CPU hastighet og harddisk hastighet har også en del å si... Lenke til kommentar
fredrio Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Sonomo, det nye centrino chipset'et, er sluppet denne uken.... Skal du ha en bærbar som er bra på spill, kjøp den, sålenge du ikke bryr deg så mye om batterilevetid Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Sonomo, det nye centrino chipset'et, er sluppet denne uken.... Skal du ha en bærbar som er bra på spill, kjøp den, sålenge du ikke bryr deg så mye om batterilevetid Batterilevetid er vel heller viktig når det er bærbar det er snakk om. Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Er det verdt å vente til sommeren før man kjøper? Kommer de til å falle ned i pris, eller kommer det nye og bedre modeller til samme pris? Jeg har ikke så stor trang for den enda... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå