moestue Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Jeg er veldig forvirret over hva som er forskjellen mellom router, switch osv. Hva trenger jeg for å opprettholde bredbåndshastigheten med kabeler. Jeg har internett fra nextgentel og den er koblet opp mot en pc direkte fra modemet nå. Jeg har før koblet modemet opp mot en nettverkshub, som igjen er koblet opp mot 2 pc'er. Denne hub'en kjøpte jeg får 200 kr på clas ohlson. Jeg går ut ifra at denne gjør at hastigheten blir dårligere. I forbindelse med kjøp av ny pc, vil jeg få maksimal bredbåndshastighet (1200 kbs inn). Hva trenger jeg? Jeg vil bruke minst mulig penger på dette. Holder det feks at jeg kjøper en switch som denne Cnet Gigabyte Switch Jeg takker for alle svar!! Her er et bilde av sånn jeg "tror" jeg må ha det. Endret 20. januar 2005 av moestue Lenke til kommentar
svingen_the1 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) vis det er kun får og få "max"1200 kbs inn att du vil ha gigabit switsh er det overkill så det holder...vil tro att den clas olson huben din klaer jobben til det (er sikert raskere enn 1mbit) du vil ikkje få noe raskere hastighet til noe av pc vis du oppgradere fra ein 10/100mbit hub til 1gb switsh men mellom pc vil det så klart gå fortere..men fra internett nei....trenger kun ein 10mbit switch/hub og 2 10mbit nettverk kort får og få "max" av linja di vis du skjøner? Endret 20. januar 2005 av svingen_the1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå