capricorn Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 hmm..må vel bare innrømme at dette ikke er mitt sterkeste felt:P Men har hvertfall kjøpt meg et annleg nå som består av følgende: XSHT130SN (sony) 13 cm compo (frontsett- 2delt, m/delefilter) CS504 JBL 4*50 watt rms CS396E JBl 6X9 3-veis høytalere DEHP5600 CD-RDS Radio PK82 sound test Wiring kit CS1200b JBL subwoofer m/ kasse men så er spørsmålet. når eg har koblet opp sub'en og frontsettet til forsterkeren har eg ikke mer ledige innganger på forsterkeren til 6*9 høytalerne som eg skal plassere i "hattehyllen". Hvordan kan eg få koblet opp disse? Og er det ikke sånn at strøm kabelen og signal kablene ska ligge på hver sin side av bilen? men går d greit å legge en høyttaler-kabel ved siden av strømkabelen? Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du kan jo koble høytalerne igjenom spilleren? Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hei, jeg ville prøvd å koble 6x9 parallel/sammen med front systemet, tror jbl forsterkeren skal greie det. Hvis du kobler d6x9 på spilleren så vil disse forvrenge tidligere enn front/subb systemet... merkelig at ingen har kommentert hvor "lite smart" er å bruke 6x9 ellers... jeg er ikke av den oppfatning. Men du burde eventuelt å prøve å dempe noe av diskanten/mellontonen i de. Da vil du få en mer "riktig lydbilde foran fra front systemet". Jeg går ut ifra at forsterkeren har innebygd delefilter og kanskje du vil bruke den som en 3 kanals løsning. Ellers skal ikke ha noe å si at du har høyttaler kabelen sammen med strøm kabelen, det holder også at signal kabelen er midt på bilen rett fram ifra spilleren -en fordel siden det blir kortere kabel... lykke til med bygningen! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Noen spesiellle du tenkte på som pleier å kommentere på 6"*9" eller Koble 6"*9" inn på lavpass delen av delefilteret så slipper du at de spiller diskant. Dette blir vel strengt tatt en paralellkobling, men forsterkern er stabil i 2 ohm så det burdte gå bra. Ville trukket strømkabler på en side, høyttalerkablene i midten og signalabler på den andre siden. Rett og slett for å minimere sjansen for støy. I evt kryssningspunkter kan du i tillegg pakke inn kablene i litt alufolie. Jording er viktig! Selefestet bak og bagasjeromlåsen er gode jordingspunkter. Puss vekk lakk, rens med alkohol, skru til og spray med lakk eller noe for å hindre korrosjon. Dynamostøy og indusert knitring er utrolig irriterende så det er best å gjøre skikkelig jobb med en gang Lenke til kommentar
capricorn Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 hmm..takker for rådene. Men det dere mener er at jeg skal koble 6*9 høytalerne sammen med rear kobling på forsterken? der jeg hadde tenkt å ta sub'en ut ifra. Det vil jo være plass til to til ledninger der og den stilles vel til lavpass.. Men skal ta en tur ut til butikken hvor jeg kjøpte det på mandag og få en skikkelig forklaring på det..satser på at di kan vise meg det. Di har ordet på seg for å kunne det di driver med:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå