Gå til innhold

Sette inn en ny harddisk - trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan formaterer jeg en disk jeg ikke finner på "Min Datamaskin" engang? Jeg ser bare den gamle disken der.

Det skal gå bare fint, det.

I Windows XP kan du gå til kontrollpanel, administrative verktøy, datamaskinbehandling, diskbehandling.

Der bør du kunne se disken din, og deretter er det bare å høyreklikke og formatere. Kan ikke forklare detaljert ettersom mine disker er formatert. Det var noe annet man måtte trykke på først når man høyreklikket som jeg ikke husker, men se litt rundt i diskbehandling. Jeg er sikker på at du ser løsningen fort...

Vegard

Lenke til kommentar

Kan det ha noe med at den ene er FAT og den andre er NTFS? Hvordan får jeg den nye disken til å bli NTFS?

EDIT:

HERREJEMINI! Da jeg skulle høyreklikke på den for å formatere, så var ett av valgene "initialiser". Jeg trykket der, så ble disken "Klar" - akkurat som den gamle disken, og jeg lager en partisjon av den nye disken as we speak! Er i lykkerus nå, om dette funker. Oppdaterer her straks.

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
HERREJEMINI! Da jeg skulle høyreklikke på den for å formatere, så var ett av valgene "initialiser". Jeg trykket der, så ble disken "Klar" - akkurat som den gamle disken, og jeg lager en partisjon av den nye disken as we speak! Er i lykkerus nå, om dette funker. Oppdaterer her straks.

Det var akkurat dette jeg mente!

Initialiser var det jeg ikke husket i farta.

Men, da er det bare å Initialisere, og opprette en (eller flere) partisjoner, så skal det fungere!

Edit: Fungere i den forstand at partisjonen(e) skal dukke opp i Min datamaskin, og du kan begynne å bruke disken som vanlig.

Vegard

Endret av vegjoh
Lenke til kommentar

OK, jeg vil bare si TUSEN HJERTELIG TAKK til ALLE som har bidratt i denne tråden. Dere har alle sammen satt meg på sporet, og alt sammen falt på plass etter jeg fikk satt jumperen på riktig plass, og da "vegjoh" rådet meg til å gå inn på den administrative delen i kontrollpanelet.

Tusen takk - alle sammen! Denne kan herved låses.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...