Lakmus Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hadde virusproblemer for en stund siden. Har hatt problemer med at jeg får virus etter formatering hvis jeg ikke formaterer alle partisjonene. For å unngå dette tok jeg ut den ene disken da jeg skulle legge inn windows på nytt. Har tatt Windows update og lagt inn antivirus, men lurer på om det er mulig om systemet blir infisert igjen når jeg setter i den andre disken? (Kan ikke formatere disken da det er mye jeg vil ta vare på.) Emnetittel redigert. Som sagt under, brudd på 3-ordsregelen samt "infisert HD" er en lite beskrivende emnetittel. Bruk noen sekunder ekstra på et godt og beskrivende emnefelt til neste gang. PoleCat Endret 20. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Installer Windows på en ren harddisk, slett gjerne pertisjonene på harddisken og opprett nye, da er du helt sikker på at den er ren. Installer antivirus og brannmur, oppdater antivirus, brannmur og Windows, koble på den andre disken. Nå skal maskina di være nok beskytta til at eventuelle virus på den andre disken ikke skal kunne infisere OSet ditt før du får scannet. Jeg var opp i samme kjeitete situasjonen med [email protected] og da kopierte jeg alt på den andre disken over på OS disken og slettet partisjonene på den andre og opprettet nye for så å kopiere det tilbake. Vet ikke om denne operasjonen var nødvendig men gjorde det for å være helt sikker. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du bør ha en cd når du nylig har installert OS'et, med SP1 (helst SP2) antivirus, og brannmur. Btw: Du bør endre emnetittelen, den strider mot tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du berger bra dersom du ikke åpner IE (Internet Exploderer) før brannmur og antivirus er oppdatert gjennom programmets egen oppdateringstjeneste (eks. live update). Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Slette masse off-topic prat her jeg, holder med at en gir beskjed i tråden om feilgrepet. Fint at dere rapporterer forresten, slikt setter vi moderatorer pris på. Endret 20. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå