PC Gamer Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Jeg må bare si at jeg ikke skjønner HELT slutten på den egentlig glimrende filmen: Villmark Da de har drept morderen, og alt ser ut til å være oppklart ser man jo på bildet som ble tatt at mannen ved porten var der. Og som jeg skjønner er det han der fyren som styrtet i vannet under 2.verdenskrig. Men hvorfor var han på det bildet? Jeg skjønner ikke..... #lagt til ordet spoiler i tittelen som advarsel viss folk ikkje har sett filmen, men vil sjå den, moderator jankee# Endret 21. januar 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Så vidt jeg forsto, var det han fyren i porten som har vært morderen hele tiden.. Nå er det lenge siden jeg så filmen, så jeg er ikke helt sikker på om alt er riktig; men, "vi" trodde en stund der at det var bare mannen til hu dama som ble drukna i sjøen som hadde "klikka", men så var det port-mannen som hadde drevet begge til vannvidd alene.. ..tror det var noe slik.. For vi så, når vi så nærmere på fotografiet, at port-duden var den som hadde tatt bildet, og jeg tror at det var Det som skulle fortelle oss at han har hatt en "finger med i spillet".. ..tydligvs har de 3 kjent hverandre, og siden 2 er borte (mannen, som skulle finne faren/bestefaren i flyet som hadde styrtet i bunnen av sjøen(?), og kona), så står vi igjen med en sistemann som, hvis han ikke har vært gal, burde ha sagt ifra til noen om dødsfallet / den tragiske drukningen.. hmm.. er litt trøtt nå.. men, tror det var noe slik... -Bone Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg tok helle rikke den slutten helt, men på meg irker det som "portvakten" hadde en finger med i spillet.. men hva skjønte jeg ikke helt.. ellers var det en genial film.. Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 genial film ellers ja. Hmmm.... jeg tror han gamlingen var bestefaren til han mannen som klikket, siden de snakket om et fly som hadde styrtet der under krigen. Men hva hadde han med mordene å gjøre? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg husker jeg skjønnte alt da jeg så filmen, men det er lenge siden nå: Han gammæ'rn hadde kverka kona til han psycho fyren med langt hår og kjole. Om det var han gamle mannen som hadde kødda med folka i hytta også vet jeg ikke, men jeg antar at det er han gærningen. De folka på hytta (hovedpersonene) trodde at det var han tullingen som hadde drivi med alt det køddet, og at det var han som hadde tatt livet av kona si, men på det bildet som blir vist på slutten der, ser man såvidt hodet til han gamlingen INNE i hytta, og gærningen med kona på utsiden. Dermed tror jeg det var slik: Gammær'n tok livet av kona til gærningen Gærningen kødda/kverka de folka på hytta De folka på hytta tok livet av gærningen Gammær'n lever videre... Jeg tror det var han gammærn som kræsja med det flyet under 2 verdenskrig. Men som sagt, er lenge siden jeg så den så jeg husker ikke så godt... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Visste ikke at det var noe plot i Villmark, jeg...det er den største møkkafilmen jeg noensinne har sett! Men uansett, fant dette på et annet forum. "Synes selv ikke denne tråden kommer med noen svar. Jeg tar derfor opp igjen dette temaet, og tenkte jeg kunne komme med noen svar på det som bli spurt om. Jeg har nemlig snakket med regisøren (som også er manusforfatteren) av Villmark, noe som viste seg å være en meget oppklarende samtale. Så hvis folk fremdeles lurer på hva tanken til regisøren var da han laget Villmark, les videre: Advarsel: Har du ikke sett filmen, bør du ikke ødelegge den ved å lese dette! Hytten er en gammel hytte Gunnar har arvet fra faren/bestefaren. Denne har han feriert i om sommerene. Da Gunnar var liten, gikk det et sagn om at en tysker hadde styrtet i vannet like ved, og at gjenferdet hans enda gikk igjen der nede. Dette fortalte bestefaren til Gunnar ham da han var liten, som siden ingen noen gang har avslørt spøken, har han fortsatt å tro på denne historien. Portåpneren man ser helt i begynnelsen er en lokal bonde som bor der oppe i huttiheiti (ikke tyskeren som styrtet). Han/foreldrene har bodd der siden før krigen, og bodde derfor der når flyet styrtet. Familien deres diktet derfor opp historier om dette gjenferdet, og forskjellige andre ting som at vannet aldri frøs på vinteren (ingen andre var noen gang der oppe på vinteren, så ingen andre viste om d faktisk var sant) Etter som årene har gått, har bonden der oppe holdt historien ved like. Da de to forelskede tyskerene kom opp der for å lete etter vannet der bestefaren til han ene, hjelper bonden dem opp til vannet, samtidig som han forteller dem sagnet. På vei opp stopper de ved hytten til Gunnar. Her stopper de, og går innom en tur (bonden vet hvor nøkkelen ligger, derfor er ikke hytten låst når gunnar kommer senere). Bonden tar også et bilde av de to forelskede utfor hytten, og speilbildet av bonden kan sees i vinduet. Den store avslørelsen: Den virkelige galningen er bonden, og ikke tyskeren, som mange tror. De to tyskerne slår leir ved vannet, men bonden sørger for at kvinner vikler seg inn i et garn som han har lagt ut slik at hun blir dratt under, og drukner. Tyskeren ser dette og tror det er gjenferdet som som dro henne under. Da klikker det for tyskeren. Han blir helt ifra seg, og springer rundt i skogen som en annen galning. Han er mye iført kjærestens klær, bla. denne røde kjolen. Mat får han av bonden, som fremdeles har kontroll over hele situasjonen. Når Lasse og Per kommer opp til teltet, og begynner å rote i tingene til tyskeren og kjæresten, blir han forbannet, spesiellt på Per som faktisk tar på seg kjolen. Alle de små skremmende detaljene som plystringen, den døde kaninen som kastes ++ er det bonden som lager bare for å skremme dem. Gunnar vet ikke mer enne de andre, men han tror fremdeles på sagnet, og er derfor redd for å dra ned til vannet. Fellen Per trør i på vei til vannet er laget av tyskeren for å skremme folk vekk ifra vannet/teltet/den døde kjæresten. Ellers er det altså Bonden som dreper både kjæresten til tyskeren og Per. Ettersom tyskeren er livredd tar han hun mørke norske jenta (husker ikke navnet) til fange i teltet, og dreper Gunnatr i selvforsvar. Så det skulle være det. Dette var altså regisøren sin versjon av det hele. Har jeg glemt noe, bare spør. Jeg fikk svar på det meste jeg lurte på." Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Veldig godt forklart wipeout.. nå sjønte jeg en hel del mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå