amundsf Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei! Har kjøpt min første S-ATA disk (Raptor ), og det fungerer forsåvidt fint, med et problem: To av IDE enhetene forsvinner. Har to disker, og to DVD-brennere. Begge brennerene er på hver sin kabel og står begge som master, og harddiskene står da altså som slave begge to... Ved å endre "Combined Mode Option" fra "P-ATA 1st Channel" til "S-ATA 1st Channel" byttes hvilken av diskene og brennerene som dukker opp både under booting og da også i windows naturlig nok. Alltid en disk og en brenner som dukker opp. Dette er hovedkortet jeg har [MSI 875P Neo] Noen som har noen tips til hva jeg har gjort feil? PS! Har forsøkt å lese S-ATA guiden, men JEG klarer ikke finne svaret der... Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 MSI Reminds You...If you wish to use S-ATA devices on your mainboard while the ATA devices connected to the IDE1 and IDE2 are also available, you MUST have Windows XP/2000 operation system in your computer, and configure the settings listed as following when you enter the BIOS setup program. However, if you are using Windows 98/Me, please also refer to the following settings for the best performance. se vedlagt liste over innstillinger kanskje dette kan hjelpe deg på vei? De ter bare til å prøve å mekke ulike innstillinger, og se hva som fungerer... Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) kanskje dette kan hjelpe deg på vei? De ter bare til å prøve å mekke ulike innstillinger, og se hva som fungerer... Jeg har fått det til ja :!: Bare ikke fått tid til å skrive det her enda Feilen jeg hadde gjort var å velge P-ATA+S-ATA under ATA Configuration, da jeg syns det virket logiskt... Men problemet da er at da blir de automatisk Legacy mode. Stilte den til P-ATA only, valgte Native mode. Lenger ned valgte jeg S-ATA Keep Enabled. Tror det var det jeg endret på. Så hvis det er noen som har samme problemet: Test det Endret 20. januar 2005 av amundsf Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Godt, godt! Ingen ros til MSI for ryddig BIOS, når det gjelder denne biosen... Heldigvis er mitt kort litt bedre der K8N NEO2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå