Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp bass elementet slår feil ?

Anbefalte innlegg

jeg har 2X sony xm-2200 forsterkere og 2X jl-audio 12w3-d4 elementer.

når jeg har spilt en liten stund og beggynner å skru opp lyden litt så begynner brått elementene å slå hver sin hvei. det ene blir trukket inn mens det andre blir blåst ut i samme takt. når det hele fåregår kommer det en klikkende lyd fra det ene elementet.

med vennlig hilen Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:D Takk for alle svar. Har prøvd den forsterkeren jeg mener det er feil i en anne bil og da virket alt bra.

Å det med motfase. ? Hva mener du ?

Har sjekket alle koblinger å alt er som det skal være.

For alt var bra i førsten men heelt plutselig så skjer det. det ene elementet fyker laangt ut å det andra inn. Veldig merkelig.

Men lurer på om det kan være forsterkeren. for det er det eneste jeg mener det kan være noe med.! :hmm:

Lenke til kommentar

det kan også være at signalens jord punkt i spilleren er defekt/brent. ellers ville jeg prøvd å koble ut en høytaller av gangen når feilen dukket opp, og helst koble av ledningene som går inn i forstekeren for å utelukke eventule "lekkasjer" fra ledningen og jord (feks at ledningen ble klemt til jord eller lignende), hvis ikke noe forskjell så koble av en RCA av gangen og så videre forover mot Head Unit... Jordings punkter er det aller første du må ta opp og skrappe reint i kontakt punktet og strame godt igjen. Prøvd det først og så si ifra åsen det gikk.

lykke til!!

:thumbup:

Lenke til kommentar
det kan også være at signalens jord punkt i spilleren er defekt/brent. ellers ville jeg prøvd å koble ut en høytaller av gangen når feilen dukket opp, og helst koble av ledningene som går inn i forstekeren for å utelukke eventule "lekkasjer" fra ledningen og jord (feks at ledningen ble klemt til jord eller lignende), hvis ikke noe forskjell så koble av en RCA av gangen og så videre forover mot Head Unit... Jordings punkter er det aller første du må ta opp og skrappe reint i kontakt punktet og strame godt igjen. Prøvd det først og så si ifra åsen det gikk.

lykke til!!

Vis den er brent. ? Er da da mulig og reparere det.? Er det vanskelig.?

Kan det ha noe med at forsterkeren ikke klarer å levere stabilt i 2 ohm ?

Elementet har to spoler som er paralell koblet. det blir da 2 ohm ( 4ohm på vær spole) Forsterkeren er brokoblet!

Alt er jo nytt så det er veldig merkelig.. Kabler signal kabler element og forsterker.

Spilleren vet jeg det ikke er no gælig med. hadde før en sony explode 15 og en sony explod forsterker å dette har fungert helt fint uten problemer.

Lenke til kommentar
det kan også være at signalens jord punkt i spilleren er defekt/brent. ellers ville jeg prøvd å koble ut en høytaller av gangen når feilen dukket opp, og helst koble av ledningene som går inn i forstekeren for å utelukke eventule "lekkasjer" fra ledningen og jord (feks at ledningen ble klemt til jord eller lignende), hvis ikke noe forskjell så koble av en RCA  av gangen og så videre forover mot Head Unit... Jordings punkter er det aller første du må ta opp og skrappe reint i kontakt punktet  og strame godt igjen. Prøvd det først og så si ifra åsen det gikk.

lykke til!!

Vis den er brent. ? Er da da mulig og reparere det.? Er det vanskelig.?

Kan det ha noe med at forsterkeren ikke klarer å levere stabilt i 2 ohm ?

Elementet har to spoler som er paralell koblet. det blir da 2 ohm ( 4ohm på vær spole) Forsterkeren er brokoblet!

Alt er jo nytt så det er veldig merkelig.. Kabler signal kabler element og forsterker.

Spilleren vet jeg det ikke er no gælig med. hadde før en sony explode 15 og en sony explod forsterker å dette har fungert helt fint uten problemer.

hvis det er brudd i jordings bannen så er det både og å reparere det, men tror ikke det er problemet ditt nå når du fortalte flere detaljer....

forstår jeg riktig så har du koblet et element som 2 ohms og den har du igjen koblet til den ene kanalen på forsterkene og tilsvarende med den andre elementen/kanalen eller har du koblet en element på en brokoblet forsterker? Uansett har du koblet som først beskrevet så tror jeg nok at forsterkeren ikke greier å levere nok strøm, MEN vanligvis skal beskytelses kretsene slå av forsterkeren og ikke gi DC spenning ut til elementene, siden du kan se at elementene går ut/inn så er det DC spenning som kommer på utgangene til forsterkerne!!! den "klikke" lyden du hører er sansynligvis spolen som bånner i magneten... :no:

er begge elementene i samme kasse volum eller i hver sin kasse? fortell mer på hvordan du har koblet elementene og forsterkerne. Prøv å få fram feilen igjen også kobler du av signal kablene/RCA fra forsterkeren/e å se hva som skjer. Prøv å koble bare til en spole i 4 ohm og prøv.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...