Gå til innhold

Qtek S100 siste tanker...

Anbefalte innlegg

Har vel egentlig bestemt meg for denne (takket være sjef så skifta leverandør som gir meg nesten 2000 i avslag :thumbup: )

Men et par spørsmål hvis noen har prøvet den:

1) SMS - sender en del og er veldig usikker der - selger påstod han skrev fortere med tekstgjenkjenning på s100 en med en vanlig mobil. Noen ærfaringer her?

2) Tastelås. Høres rart ut men prøv å ha en Nokia 6600 i lommen + bluetooth headset. Hvilken idiot kom på at tastelåsen skal slås av når du svarer et anrop!!!

3. Minnekort. Alle bilder på nett viser et kort som stikker ut på toppen. Er det slik med små SD kort og - ikke serlig praktisk...

4. Taleoppring. Via bluetooth settet så en slipper å fiske frem tlf hver gang

5. Holdbarhet. Som vinduspusser får tlf kjørt seg hart ute i vær og vind. 6600 har holdt et år uten prob, noen ærfaringer her? Tenker bare at i teorien skulle det jo være mindre sjangs for fukt iom at det ikkje er et tastatur som vann kan renne ned i mens en sms'er for eks

6. Sync. På 6600 må jeg manuelt be den om å koble til pc'en mens headsettet kobler den seg aut til via bluetooth. Hvordan virke s100 her - kunne likt at du bare kom hjem og så oppdaterte alt seg aut (ja holder på å lokke sjefen til ex server :D )

----

Ellers fint hvis jeg kunne høre litt om hva som IRRITERE. Posetive finnes det nok av ;)

Mvh

Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) SMS - sender en del og er veldig usikker der - selger påstod han skrev fortere med tekstgjenkjenning på s100 en med en vanlig mobil. Noen ærfaringer her?

Jeg stiller et tillegsspørsmål her: Det er vel ikke tekstgjennkjenning på norsk på S100? Er det ikke bare Engelsk?

Svar på nr 3:

Kortet stikker IKKE ut. Det er kun hvis du kjøper spesialkort som f.eks har innbygget WLAN etc. de stikker ut.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er tekstgjennkjenning på norsk på den forløpig. men det er/kan lastes ned soft-quertytastatur til den. om det går like fort vet jeg ikke. kanskje hvis man sitter helt stille og har god treffsikkerhet :!:

Jeg kan kanskje skrive en brukertest på den til neste uke..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1) selger påstod han skrev fortere med tekstgjenkjenning på s100 en med en vanlig mobil.?

med tekstgjenkjenning mener han nok å skrive med grafitti. Jeg for min del foretrekker keyboard. Det finnes også mulighet for T9, men bare på engelsk.

2) Tastelås. Hvilken idiot kom på at tastelåsen skal slås av når du svarer et anrop!!!

Det er en av-på knapp på siden som fungerer som tastelås. Men ved bruk av handsfree (og vanlig forøverig) så slås denne av, men kan slå seg på igjen etter angitt tid. På min går lyset av etter 30sek uten bruk og etter 2min går den i dvalemodus/tastelås. Dette gjelder også for telefonsamtaler.

5. Holdbarhet. Som vinduspusser får tlf kjørt seg hart ute i vær og vind. 6600 har holdt et år uten prob, noen ærfaringer her? Tenker bare at i teorien skulle det jo være mindre sjangs for fukt iom at det ikkje er et tastatur som vann kan renne ned i mens en sms'er for eks

Tanker er god, men det er like mye åpninger her som på feks en 6600

Ellers fint hvis jeg kunne høre litt om hva som IRRITERE.

Det trengs endel fiksing på den før den fungerer skikkelig. Må lastes ned Norsk tastatur og diverse today utvidelser. kan være litt knotete å sette opp MMS/GPRS og slike ting, men hvis man har tid så er det greit.

Det største minuset er forsåvidt batteritiden.

Jeg lader hver natt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...