Golwin Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei Jeg får problemer med overføring fra et Sony DV-cam til pc. Jeg skrur på kamerat, og har plugget inn firewire-kabel til pc'en min. Så tar jeg og starter Avid, plotter inn tidskoder og starter for å overføre, så spoler kameraet automatisk til dit den skal begynne å overføre, så går den i ca 10 sekunder, før feilen oppstår. I Avid Xpress Pro kom det bare at "Batch Capture incomplete" I Avid Free DV kom meldingen: "Exception: Audio/video is unexpectedly no longer coming into the system" Fungerer ikke i Windows Movie Maker heller.. I Avid Xpress Pro, så får jeg sett filmen i selve programmet, med lyd. Så den klarer jo å lese fra kameraet.. men får problemer med overføringen.. Noen som vet hva som galt? Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei. Det kan høres ut som du har et brudd i tidskoden. Skjer dette på samme sted i alle programmer? Har du også brukt PAL på både kamera og prosjektet? -Kisp Lenke til kommentar
Golwin Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 er ikke brudd på tidskoden... jeg kan f.eks. si at den skal ta opp fra 22:15:00 til 22:25:00 og den vil ikke klare det.. men den klarer å begynne å spole seg til riktig startsted.. det ville den vel ikke klart om det var brudd i tidskoden?.. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Brudd i tidskoden er det jeg også ville satset på. Prøv å spole tilbake til ulike steder på DV-filmen. Oppstår det samme problemet der (helst i et langt avsnitt du vet du har tatt opp sammenhengende)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå