Gå til innhold

talkmore og på nett via gprs\laptop


Anbefalte innlegg

har noen brukt mobilen til å komme på nett med talkmore abb?

 

har prøvd å få det til å funke, men får kun feilmeldinger når jeg prøve å koble opp.

 

innstallerte BT modem på laptopen til t610, lagde en ny datakonto

apn=internet.netcom.no

cid=7

 

jeg ringer opp fra pc, navn og passord blank, og dial "*99***7"

 

men får kunn error (692)

 

enkelt å sjekke email med mobilen, men tenkte å på lappen til å funke også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett alle innstillinger, og få tilsendt nytt fra NetCom (gå inn på NetCom sine sider) Sjekk også at du har kontakt med telefonen via Bluetooth. Jeg ser også at du har skrevet *99***x" - prøv med *99***x# isteden. Er all modemprogramvare som følger med telefonen korrekt installert?

 

Bruker selv en 6600 koblet via bluetooth til min laptop, og får fint tilkobling via GPRS og Talkmore... har du aktivert GPRS på abonnementet, forresten?

 

Før du begynner å sette opp telefonen, forsikre deg om at du har GPRS tilgjengelig. Dette kan du sjekke ved å se om GPRS indikatoren øverst i venstre hjørne er aktiv(Vises med en blå trekant). Se Feilmeldinger nederst i oppsettet hvis den ikke er aktiv.

 

Denne følger du hvis du skal bruke telefonen som GPRS modem. Oppkoblingsnummeret du skal bruke fra PC/PDA er *99***x# der x angir CID nummeret på datakontoen (som du finer etter at kontoen er opprettet).

 

    * Velg menyen Kommunikasjon

    * Velg Datakomm

    * Velg Datakontoer

    * Velg Ny konto

    * Velg GPRS data

          o Fyll inn følgende informasjon:

          o Navn: NetCom GPRS PC

          o APN-navn: internet.netcom.no

          o Bruker-ID: blank

          o Passord: blank

    * Velg Lagre, telefonen vil nå bekrefte at ny datakonto er opprettet.

    * Velg NetCom GPRS PC

    * Sjekk CID nummer og husk det til oppkoblingsnummeret fra PC'n.

    * Telefonen er nå satt opp for bruk som GPRS modem.

 

Vanlige feilmeldinger:

 

GPRS mislykket

Sannsynlig årsak: GPRS er slått av i telefonen eller GPRS er ikke aktivt på abo.

Løsning: Sjekk tlf først, Velg Kommunikasjon - Datakomm. - Foretrk. Tjeneste. Sjekk at GPRS og GSM er valgt. Ser det ok ut her, ring kundeservice for å sjekke ditt abo.

 

Datakontoen er ikke konfigurert

Sannsynlig årsak: Det er ikke valgt tilkoblingskonto i oppsettet.

Løsning: Sjekk valget Koble til med i oppsettet for den aktuelle tjenesten.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...