Arctic Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Har også meget gode erfaring med bud. Bestilte en LCD-skjerm fra USA. Sparte først masse penger på selve varen. Når jeg skulle velge mellom de forskjellige fraktmulighetene, så tenkte jeg at det var på tide og prøve bud. DHL var alternativet på den butikken. Og det gikk 2 dager før pakken var i Norge... Frakten kostet meg 200 kroner. Men siden jeg slapp alt av moms og fortollingsgebyr fra tollvesenet, så sparte jeg en temmelig stor sum. I tillegg til den udsedvanlig raske leveringen :smile: Men som du sier, driver man på med dette ofte, så for man nok en smell er jeg redd. Er jo fortsatt ikke 100% trygg på at det plutselig ligger et brev i postkassen fra tollvesenet, som har fått den "årlige budbilraporten" eller .no Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-15 02:47, Arctic skrev:Har også meget gode erfaring med bud. Bestilte en LCD-skjerm fra USA. Sparte først masse penger på selve varen. Når jeg skulle velge mellom de forskjellige fraktmulighetene, så tenkte jeg at det var på tide og prøve bud. DHL var alternativet på den butikken. Og det gikk 2 dager før pakken var i Norge...Frakten kostet meg 200 kroner. Men siden jeg slapp alt av moms og fortollingsgebyr fra tollvesenet, så sparte jeg en temmelig stor sum. I tillegg til den udsedvanlig raske leveringen :smile: Men som du sier, driver man på med dette ofte, så for man nok en smell er jeg redd. Er jo fortsatt ikke 100% trygg på at det plutselig ligger et brev i postkassen fra tollvesenet, som har fått den "årlige budbilraporten" eller .no Har også kjøpt en del fra utlandet med Fedex og DHL, og fakturaen med moms og fortollingsgebyr kommer som oftest i posten 2-8 uker etter at jeg har fått pakken. Noen ganger er de skikkelig treige med å fakturere, men vanvittig kjappe til å levere. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-15 10:11, eldorado2097 skrev:Har også kjøpt en del fra utlandet med Fedex og DHL, og fakturaen med moms og fortollingsgebyr kommer som oftest i posten 2-8 uker etter at jeg har fått pakken.Noen ganger er de skikkelig treige med å fakturere, men vanvittig kjappe til å levere. Nei du sier ikke det...urk... Jaja, det spiller egentlig ikke så stor rolle da jeg sparte 3000 _med_ moms (hadde det heldigvis med i regnestykket) Det har forresten gått 6 uker nå uten at jeg har hørt noe. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Hei :smile: Jeg bestillte fra dangerden.com for ca. ett år siden. Spurdte pent på mail til [email protected] om han ikke kunne sende pakken som gave for å slippe tollen. Joda ingen problem.. Knappe to uker senere kom pakken på døren, og Maze 2.2, GPU og Chipsett blokk kunne monteres. Bong Cooler'n var komplett :smile: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 18:39, Petteram skrev:Selv du kan regne ut at jeg sparer masse penger på det. Hvorfor tror du at alt som kjøpes i utlandet har mangler eller er skadet? Kanskje du ikke har kredittkort? Eller liker du bare å kritisere oss andre som tør? Selvsagt kan man spare penger men vis uhelle er ute så blir det fort dyrt. som en annen sa vis man gjør dette ofte kan man fort få en smell. Kjedelig og kjøpt en LCD skjerm til 5000 kr og må betale masse penger for og sende den att og fram over atlanteren. Vis jeg skulle ha bestilt fra utlandet måtte det være store penger og spare, ikke et par hundre men par tusen blir det mer aktuelt. Vanligvis fungerer varen som den skal men man vet aldri. Vis selgeren i u.s.a er uening med at du skal få det på garantien så tviler jeg på om du klarer og få pruduktet igjen på garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå