Gå til innhold

Radeon 9700kort som overhodet ikke lar seg klokke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et ATI Radeon 9700-kort som, som emnet sier, ikke lar seg overklokke i det hele tatt! Hvorfor aner jeg ikke. Har prøvd en god del forskjellige potensielle løsninger, som f.eks. å slå av VPU osv, men ingenting hjelper. Det er snakk om å skru opp Core clock med en mhz før pc-en fryser komplett. Er kortet sperret eller noe? Det stod tidligere i en Dell-pc.. Noen som har vært borti lignende?

Hjelp mottas med takk!

Mvh.

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med nøyaktig samme ting. Samme kort, samme problem! Skjønner ingenting jeg..

Har slått av VPU og hele systemet henger seg. Bare ved at jeg stiller et hakk på + ved core så henger alt seg! Har akkurat installert de nyeste driverne fra Ati og ingenting hjelper..

Samme ting Atsjoo? Skal se om det funker å installere SP2.

Lenke til kommentar

Stemmer! Akkurat samme problemet jeg har. Jeg har prøvd å google litt, og lest meg til at 9700 TX visst kun er et annet kort som er overklokket, for å få så og si samme ytelse som et 9700 NP-kort. Noe som taler imot dette er jo at det faktisk har 256 bits, mens alle billigere radeon-kort fra lavere serier o.l. kun har 128 bits.

9700TX kjører på litt lavere frekvens enn 9700 NP (non-pro).

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

Any luck yet? Gikk akkurat opp fra 60 avarage FPS til 140 bare ved å installere de nyeste skjermkort-driverne! Så for meg er jeg fornøyd uansett, men det hadde vært fint å kunne klokke dette kortet uansett..

Hvilket type 9700 har du da? Jeg har Sapphire Radeon, men har hørt at dette kortet skal være lett å klokke. Merkelig om ingen vet noe om dette.

Dette virker lett og slett som om kortet er låst eller noe sånt, for til meg kan det hende jeg ikke får trykket på en knapp eller noe som helst så fort jeg åpner ATItool.

Jeg vet imidlertid at AA ikke lønner seg med ATItools. Logisk nok som det virker, er det rart at alt henger seg uten også!

Hold tråden oppdatert om du finner ut av det Atsjoo! :thumbup:

Forsåvidt alle dere andre som leser denne tråden også! :yes:

Lenke til kommentar

Vel, det er ingen garanti fra produsent at kortet skal la seg overklokke.

Noen GPU-er er bare mer overklokkingsvennlige fra fabrikk, mens andre nekter å la seg overklokke en megahertz.

Vil du virkelig overklokke litt burde du teste en voltmod eller to, og fikse bedre kjøling, men i mine øyne er det ikke noe poeng i å prøve mer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...