db Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei. Når jeg starter pcen, hører jeg en during, altså det bråker. tror det er strømforyninga. en venn av meg har akkurat den samme (Nortq 400w) den durer en ca 1 min så blir det stille, Hva kan det komme av?? Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Fattern har også during ved oppstart....den kommer og går, men når den er der skylder han på PSU... Lenke til kommentar
AlexG Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det er ikke harddisken(e) da? Mine bråker veldig når jeg skrur maskina på? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hvordan høres lyden ut? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 hadde samme problemet på i alt 5 maskiner, cd-rommene..... Lenke til kommentar
razer Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det er ofte en eller annen vifte som er "kald", da lager den en slags durelyd. Etter ca. 1-2 min blir den "varm" og lyden forsvinner. Er vel noe med Glide/kulelagrene kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
db Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Det er bare en lyd som durer, ganske så høyt egenlti, har prøvd å hørt etter, men jeg syntes lyden kommer fra strømforsyninga. først trodde jeg det var harddisken, men hva kan da være galt med den vis den bråker? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Mange (eller alle) cd-rom's spinner opp ved oppstart av maskinen, dette er sikkert pga hvis den skal finne en cd som er inne. Den slutter også å spinne hvis den ikke finner noen cd. Kan hende den er skyld i ulyden. Ta ut strømkontakten av cd-rom og prøv å se om lyden forsvinner da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå