HarryKlein Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 I det siste har PCen blitt litt gretten. Det begynte med at maskinen skrudde seg av før den "pipelyden" kommer fra bios. Når pipelyden kommer så starter maskinen opp i bios og alt fungerer utmerket. Problemet er at det virker som det er blitt værre i det siste. I dag fikk jeg nesten ikke PC'en på, så når den endelig startet så kom den helt til XP logoen , så skrudde den seg av. Jeg prøvde å resette cmos, fikk så feilmelding om "Keyboard error or no keyboard present" (og ironisk nok stod det trykk F1 for å fortsette ). Til slutt startet det hele og alt virker dønn stabilt når den først er kommet i gang. Er det noen som har vært borti noe lignende, hovedkortet er Asus A7N8X. Jeg lurer på om det kan være batteriet , målte spenningen over det og det var langt under 3 volt, det virket helt flatt, om jeg målte riktig da. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Hadde et liknende problem. Det var strømforsyningen som var problemet.. Dette fant jeg seff ut etter å ha prøvd ALT annet! og det skjedde seff når jeg ankom et LAN og jeg kåla i timesvis før jeg fant årsaken.. og det hjalp ikke akkurat at PSU var et Q-TEC power!! Det PSU'et ser ikke ut som no PSU lenger kan jeg si deg... Fikk seg en omgang med pressa.. Og det var deilig å se QTEC bli knust!! EDIT: har samme hovedkort som deg... Endret 21. januar 2005 av MicrolaXx Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Hmm, jeg har en ekstra strømforskyning. Kan prøve den, problemet er at den låter som et jetfly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå