jrppp Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Har Salten Bredbånd som leverandør. Da jeg bestilte linje fra dem virket det som ett bra tilbud fra dem, men angrer nå på at jeg fikk linjen fra dem. Betalte 3900,- for å få linjen, fikk 4mbit linje fra dem, uansett hvilke av p2p programmer jeg bruker får jeg maks 100kb/s i opplast, skal ha 500kb/s i opplast. Har snakket med dem flere ganger og di benekter at di struper. Di sier jeg kan si opp linjen når tid jeg vil, og kan si opp avtalen. Men jeg har jo betalt 3900,- for linjen og kan ikke få linjen jeg betaler for, mener jeg skal ha tilbake 3900,. når di ikke kan levere produktet jeg har betalt for. Er dere enig?? Anbefaler folk i Salten til å få en annen leverandør enn Salten Bredbånd. Endret 20. januar 2005 av jrppp Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du får prøve noen utradisjonelle porter på p2p programmene. Lenke til kommentar
jrppp Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Har prøvd flere porter, vet ikke om di driver med noe form for packetshaping. Og flere p2p programmer, vet det er andre som har klaget til salten bredbånd, til noen av dem innrømmer di at di struper, en sier med pålegg fra advokater fra USA. En sier at alle står i en slags bås, når det er mange som laster ned, vil hastigheten derfor synke og. Endret 20. januar 2005 av jrppp Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 bare og finne en ftp som har 10mbit(privat) og teste med det da. du burde prøve og sette p2p port til 80 :=) Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 husk at i p2p så er det ofte den andre siden som utgjør problemet da det kommer til hastighet. prøv å last ned fra en ftp som har større uthastighet enn hva du har inn så ser du fort... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 eg sliter med noko liknandes med upc uansett så får eg aldri 2mbit speed frå min 40080 port frå ftpen, blir maks 1mbit. setjer eg den på 21 så går det SMOOTH Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 du burde prøve og sette p2p port til 80 :=) Hvorfor det? Er port 80 bedre enn hvilken som helst annen port? Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Sliter ikke alle med lav fart i p2p programmer da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg skjønner deg godt. Du har betalt for 4Mbit/s opp og 4Mbit/s ned. (SDSL) Du har mottatt langt mindre: maksimalt 100kByte/s. Slik jeg ser situasjonen nå så har leverandøren brutt avtalen om levering av 4Mbit/s opp og ned. Uansett årsak (utenfor ditt hus) så er leverandøren ansvarlig. Det er bare rett og rimelig å kreve regninga kansellert som følge av avtalebrudd. Om leverandøren er vrien så ville de foreslått avkorting i regninga i henhold til båndbredden som er levert. F.eks du får 1/40 av det du har betalt for og må dermed betale 1/40 av regninga. Men dette er altså om leverandøren vil være vrang. Normalt vil leverandører droppe hele regninga for perioden de har levert under det de har lovet. PS. Regner med at du har feilsøkt såpass at du VET at alt nettverket ditt innenfor husets vegger fungerer som det skal. (med unntak av routeren/bredbåndsmodemet som leverandøren sansynligvis låner til deg i hele leieperioden) Hvis det er noe feil med routeren/bredbåndsmodemet som du har fått fra leverandøren så må de stå ansvarlig for den feilen. Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Sliter ikke alle med lav fart i p2p programmer da? Jeg regner med at trådstarter har utelukket det som problemet. Hvis ikke så må han finne ut av det før han begynner å klage. En måte å finne ut det på er å laste ned f.eks en linux-distro eller en annen stor fil fra en rask server på et tidspunkt med lav aktivitet på nettet. F.eks kl 05 om morgenen. Lenke til kommentar
horebore Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 du burde prøve og sette p2p port til 80 :=) Hvorfor det? Er port 80 bedre enn hvilken som helst annen port? port 80 er http, tviler på at de ville strupe den:) Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Sliter ikke alle med lav fart i p2p programmer da? Nei ikke her i gården ihvertfall. Men det lønner seg å komme inn på private hubber hvor det kreves en minimum upload hastighet. I hubber med 3-4000 brukere skal du ha flaks om du får lasta ned noe av en med skikkelig hastighet. Altfor mange om beinet. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 du burde prøve og sette p2p port til 80 :=) Hvorfor det? Er port 80 bedre enn hvilken som helst annen port? port 80 er http, tviler på at de ville strupe den:) Ahh, ja seff... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Anbefaler folk i Salten til å få en annen leverandør enn Salten Bredbånd. Hei, Du har tidligere stillet samme spørgsmål her i denne tråd! Var du ikke tilfreds med svarene? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
jrppp Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Anbefaler folk i Salten til å få en annen leverandør enn Salten Bredbånd. Hei, Du har tidligere stillet samme spørgsmål her i denne tråd! Var du ikke tilfreds med svarene? Mvh Kimmer Tråden ble stengt der, men uansett.pga bumping Har testet flere porter over lengre tid , Har ikke modem, bare en boks på veggen, fiber, der det er uttak for tv telefon og internett. Men kan ikke skjønne at Sbnett, BKK , upc med flere kan strupe uten å oppgi det i avtalene sine. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hjelper lite at du har 4 Mbit inn og ut, når ingen andre tydligvis kan gi deg full utnyttelse av linja. De aller fleste web-servere har også maks-hastigheter i nedlast og opplast. En server med en 10 Mbit linje kan ikke gi deg 10 Mbit, fordi du er ikke den eneste om beinet. Jeg har aldri selv opplevd en server med mer en 250 Kbit i sekundet. Den sanne test over p2p, er et DVD iso eller to (Unix eller noe lignende), som lastes av en annen med lik eller bedre linje enn deg. Først da finner du ut om linja holder mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå