Gå til innhold

Hvilken RAM til Asus P5P800 (4x 512MB)?

legofred

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
høres nesten ut som om du skal lage hig tec musikk videoer...

med raske minne brikker trenger man ikke så inni h***etes mye ram

Den må du nesten forklare litt nærmere, for det er tull. I spill av nyere dato så er det f.eks langt bedre med 1GB Value RAM istedet for 512MB med high end RAM.

Det viktigste er mao at man har nok, ikke at den koster masse. High end ram er det som gir minst ytelsesøkning sett i forhold til pris.

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg skal ha 2GB ram er ikke så viktig, jeg er mer ute etter hva som er kompatibelt og problemfritt. Men OK. Når man f.eks lager musikk, og bruker samples, så eter det ram. I denne sammenhengen er 1GB ikke spesielt mye, om man bruker samples av høy kvalitet. Sånn sett skulle jeg gjerne hatt 3GB, men Win XP setter foten ned ved 2GB. Dessuten bruker jeg en del andre programmer som baserer seg på RAM-playback. Programmer som Photoshop o.l.. liker også veldig godt ram om man jobber med store prosjekter. SPilling driver jeg ikke med i det hele tatt. Kanskje Tetris en gang hver 3. måned. :yes:

Lenke til kommentar
Når man f.eks lager musikk, og bruker samples, så eter det ram. I denne sammenhengen er 1GB ikke spesielt mye, om man bruker samples av høy kvalitet. Sånn sett skulle jeg gjerne hatt 3GB, men Win XP setter foten ned ved 2GB. Dessuten bruker jeg en del andre programmer som baserer seg på RAM-playback. Programmer som Photoshop o.l.. liker også veldig godt ram om man jobber med store prosjekter. SPilling driver jeg ikke med i det hele tatt. Kanskje Tetris en gang hver 3. måned.

OK ;) Nå vet jeg liksom litt mer av bruks områdene litt nøyere... siden hvis man skulle ha hatt 2gb ram til å høre på musikk, spille spill osv må man nesten ha resten av utstyrer i orden for å få den ytelsen av ramen man har lyst til... skal man drive med ting som ikke trenger så stor prosessor kraft eller skjermkort plass så skjønner jeg at du trenger mye ram :thumbup:

Multimedia: Spill, musikk osv... ;)

3d: Spill, 3d programering (krever bra skjermkort)

Musikk: Høre på musikk ;)

Men det siste innlegget ga meg mer om hva du mente med de forskjellige tingene :thumbup:

Endret av thomba14
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...