Gå til innhold

Ny A64 pc til spilling

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe noen med å skaffe en bra spill pc til en grei pris. Siden jeg ikke har så veldig lyst til å pendle fram og tilbake å drive support, er det viktigere at ting fungerer enn at det er det siste nye. Av samme grunn er det greit med en fulstendig pc med ok garanti/service.

Driver stortsett med bestilling av Intel maskiner for kontorarbeid og bilde/video redigering. Så hva som er "inn" på A64 og skjermkort fronten har jeg ikke helt oversikten over.

Har satt opp et forslag til pc fra netshop til ca 15500 (med 17" lcd, er det brukeren vill ha). Har to konkrete spørsmål uthevet lenger nede, i tillegg får de som ser ting som bør endres gi beskjed om det. Prisen bør holdes rundt 15K. (er ikke noe krav at maskinen kommer fra netshop)

Kabinett        :  Viking Midi tower m. 350W psu
Hovedkort     : Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3
Prosessor      : Athlon 64 3500+ (2.2GHz) Boxed
Minne            : OCZ Dual Channel optimized 1024MB DDR400 ram (2x512MB, 2-3-2-6)
Harddisk        : Hitatchi 250GB S-ATA
Skjermkort    : POV GeForce 6800 GT 256MB AGP (TV/DVI ut)
DVD brenner  : NEC ND-3500 16X dual layer, sølv.
Skjerm          : NEC 17" 1760NX LCD, sølv, 1280x1024 DVI

Vet at A64 system og enkelte typer minne ikke alltid er like gode venner. Er kombinasjonen over ok, eller kan det bli problemer?

Er klar over at det er mulig å få nforce4 systemer nå, men siden det er en fordel at alt av deler er på lager(eller på vei inn) har jeg holdt meg til nforce3.

Noen som vet hvordan garantiordningene er på pc-bygger maskiner fra netshop? (finner ikke noe om dette på netshops sider).

Håper jeg klarte å få vekk de fleste skrivefeilene nå, begynner å bli litt firkantet i øynene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At WD er bedre å alle områder er vell en litt på kanten påstand. Kjøpte selv en slik Hitatchi disk for noen uker siden, er utvilsomt den beste disken jeg har vært borti. Har 4 andre disker i maskinen (Maxtor, WD, Seagate) Er ingen av de som er i nærheten av ytelsen til Hitatchi disken. Det eneste de slår Hitatchi disken på er lyd, for det mangler den ;)

Lenke til kommentar

Netshop gir 3 års garanti ved kjøp av komplett pc.

Dessuten har man jo reklamasjonsrett på hele maskinen, dersom det skulle oppstå en feil. Det siste er noe som få tenker på, når de anbefale selvbygging.

Jeg tror en Raptor fra WD er ganske mye raskere enn hva Hitatchi kan tilby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...