Gå til innhold

Itavisen-"forum" bare dritt?

Playmofetish

Anbefalte innlegg

Har noen lagt merke til de utallige usaklige kommentarene på Itavisen sitt "forum". Har merket meg spesielt et par personer som bare har piss å si, enten det gjelder antipiratsaker eller MAC vs PC-diskusjoner.

Jeg tenker på de stakkars menneskene som søker hjelp på et slikt forum, og 90% av svarene bare er søppel fra folk som virkelig ikke vet hva de snakker om.

En bestemt sak jeg har sjekket litt i det siste er alle mulige krangler rundt Mac mini. Folk bannlyser Apple for å gi ut "en dritdyr maskin som yter dårlig og har et klønete OS som burde vært valgfritt så alle Unix-freaks kan kjøre sitt eget OS." Sånt gjør meg bare fortvilet. De har helt tydelig ikke oppfattet hva som er nytt med Mac mini, og påstår at du får en PC til samme pris som yter mye bedre. Og så er jo selvfølgelig Windows så mye bedre enn MacOS!

Takke meg til HW-forumet, her er det ihvertfall en del seriøse folk som klarer å komme med gode svar.

Noen andre som har merket det samme som meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt ærlig så ser jeg de samme tendensene i dette forumet noen ganger, selv om det heldigvis er en god del flere oppegående personer her i forumet

Så absolutt ja, men ikke i like stor grad. Nesten hver sak jeg i det hele tatt gidder å sjekke på forumet på Itavisen er fylt opp av drittunger (sorry) som slenger ut fanboy-kommentarer eller bare piss.

Lenke til kommentar

Når itavisen skryter så enormt over at deres side er så stor og blabla...så burde deres forum vært ti ganger bedre. Det der er bare på trynet. Først nå fikk de moderatorer, tragisk.

Utrolig mye spam og "hvem sjokomelk er bedre en ATI?"

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Har noen lagt merke til de utallige usaklige kommentarene på Itavisen sitt "forum". Har merket meg spesielt et par personer som bare har piss å si, enten det gjelder antipiratsaker eller MAC vs PC-diskusjoner.

Jeg tenker på de stakkars menneskene som søker hjelp på et slikt forum, og 90% av svarene bare er søppel fra folk som virkelig ikke vet hva de snakker om.

En bestemt sak jeg har sjekket litt i det siste er alle mulige krangler rundt Mac mini. Folk bannlyser Apple for å gi ut "en dritdyr maskin som yter dårlig og har et klønete OS som burde vært valgfritt så alle Unix-freaks kan kjøre sitt eget OS." Sånt gjør meg bare fortvilet. De har helt tydelig ikke oppfattet hva som er nytt med Mac mini, og påstår at du får en PC til samme pris som yter mye bedre. Og så er jo selvfølgelig Windows så mye bedre enn MacOS!

Takke meg til HW-forumet, her er det ihvertfall en del seriøse folk som klarer å komme med gode svar.

Noen andre som har merket det samme som meg?

3535165[/snapback]

Dette er tragisk! :no:

Skikkelig arrogant "jeg er så mye bedre enn alle på ITavisens forum"-holdning. Jeg kunne gjort som deg og si at alle på HW.nos forum har en sånn holding, men i motsetning til deg overgeneraliserer jeg ikke.

At du ser noen idioter som skriver noe dumt, er ikke grunnlag for å dømme et helt forum.

Og du får gode svar der. Alt annet er helt feil! Har fått oppleve flere ganger at jeg har fått mye bedre og flere svar på ITavisens forum enn HW.nos, det er mange veldig oppegående brukere der (det motsatte gjelder også).

Det er en del useriøsitet der, ja, men det er det er det også her. Er ikke dette useriøsitet, vet ikke jeg. Har faktisk vært en del HW.no-forumpredikanter som har lagd dumme tråder om hvor mye bedre HW-nos forum er.

EDIT:

Oops, fikk bare en link til denne tråden. Så ikke datoen, sorry :ohmy:.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Hehe, her på diskusjon.no har vi en egen avdeling for sånne pusle-forum som IT-avisen :!:

Har selv lest litt der, de eneste seriøse brukerne har like mange innlegg som Snekker'n, og de andre brukerne er like meningsfulle som Zeromac og Vegard_ til sammen :!: (Merk: Ikke personhets, bare skøy :innocent: )

Lenke til kommentar
For mange bumps.

Noen som bumpa tråder fra 2001 og 2003. :(

6098495[/snapback]

Og hva er så ille med det?

Jeg synes da det er bedre at en såkalt "bumper" tråden enn at det opprettes tredve tråder om det samme emnet, men det er da bare meg igjen. :dontgetit:

Lenke til kommentar
For mange bumps.

Noen som bumpa tråder fra 2001 og 2003. :(

6098495[/snapback]

Og hva er så ille med det?

Jeg synes da det er bedre at en såkalt "bumper" tråden enn at det opprettes tredve tråder om det samme emnet, men det er da bare meg igjen. :dontgetit:

6098608[/snapback]

Når trådene er såpass gamle kan man like så godt lage nye, da det kan ha kommet nye sider ved saken, og nye hoder på forumet, som har mer informasjon om emnet.

Lenke til kommentar
Når trådene er såpass gamle kan man like så godt lage nye, da det kan ha kommet nye sider ved saken, og nye hoder på forumet, som har mer informasjon om emnet.

6098622[/snapback]

Men de nye hodene kan da nedverdige seg selv til å skrive i allerede eksisterende tråder, men nå er vel vi begge langt utenfor emnets grenseland, og jeg foreslår at vi beveger oss ut av det. :yes:

For å svare på emnets opprinnelige innhold: Ja, Itavisens forum er fult av mye dritt, men det er også enkelte brukere som skiller seg ut med å være især fornuftige.

Lenke til kommentar
XNinja: Gratulerer med årets bump.

6098277[/snapback]

Neh. Kompis bumpet en 3 1/2 år gammel tråd. Med "Kult". Så ikke prøv deg.

Forøvrig delvis enig med trådstarter. ITavisen har en gooood del useriøse brukere. Det er også ekstreme mengder fanboys, spesielt pro/against Apple, fildeling er bra vs. fildeling er GJENGKRIMINALITET! osv.

Men det er også mye kunneskap der. Det kan man krangle på, men det er det.

Min go'morn.

Endret av Nomix
Lenke til kommentar

Man kan si hva man vil om ITavisens forum, men trenger man hjelp, så får man det. Det er ofte at jeg aldri får noe svar på dette forumet, men spør jeg på ITavisens forum får jeg svar fra folk som vet hva de prater om. Det forumet har hjulpet meg et titalls ganger når jeg har lurt på noe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...