Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilgang til en annen maskin i trådløs

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt opp ett trådløs internett nettverk for første gang... Men hvordan for jeg tilgang til denne maskinen fra min stasjonære PC uten at den andre maskinen får tilgang til min ? Er helt "grønn" på dette, så vær snill å forklar meg SAKTE :blush: Begge maskinene kjører Windows XP Pro Norsk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du burde gjøre er og sette opp monitor driver i nettverks innstillinger(hvis jeg ikke tar feil) den andre maskinen må ikke ha denne innstillingen på, så skal det sikkert funke (måtte ha passord for å komme inn på min pc med ekstern pc når jeg hadde denne instillingen på)

Lenke til kommentar
Det du burde gjøre er og sette opp monitor driver i nettverks innstillinger(hvis jeg ikke tar feil) den andre maskinen må ikke ha denne innstillingen på, så skal det sikkert funke (måtte ha passord for å komme inn på min pc med ekstern pc når jeg hadde denne instillingen på)

Takker for ett svar, men kan du være så grei å forklare dette litt nærmere ? Har alldri vært borti noe av dette tidligere :blush:

Lenke til kommentar

på skrive bordet skal det ligge et ikon, som det står nettverks instillinger på, dobbel trykk på den.

Så til venstre ligger det en marg som det ligger forskjeligt i , du skal trykke på den som det står vis nettverks innstillinger på

Så kommer det en ikon opp som det står under LAN connection, høyre muse knapp påm den, så innstillinger

så instaler - protokol - (finn en der står netverk monitor driver) og trykk ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...