Propaganda Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei,satt å klådde på siemense'n min,og fant ut at den kan spille av wav filer som ringetoner... så jeg spratt forran pc'en og konverterte en mp3 til wav. Men,da jeg skulle sende denne filen til mobilen min via bluetooth,så får jeg bare ''error copying file'' ??? prøvde å sende andre ringetoner,som jeg har lasta ned (usikker på format),og det funka fint. Hva kan problemet være?? Takk på forhånd. Mvh Proppen Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 WAV-filene må ha riktig format (maks kvalitet som støttes): Codec: IMA ADPCM Sample rate: 16 000Hz Bitrate: 16-bit Compression: 4 bits/sample (4:1) Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 ahh ok... da får jeg se om jeg får justert noen av de verdiene... takk for tipset Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 hmmm...det programmet jeg har lar meg ikke fikse noe annet enn å bare konvertere.... hva slags program kan jeg bruke til det?? Lenke til kommentar
yeahdude Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 hmmm....jeg har et program som hete media audio cutter som jeg bruker for å "kutte" op mp3 filer, slik at jeg kan bruke de som ringetone. Deretter bruker jeg winamp for å konvertere filene til wav i god kvalitet, og til slutt bruker jeg sox_gui (et program som en siemens-freak har laget for å få best mulig kvalitet på wav filene. bare søk etter det på google eller noe) for å få gi filene riktig frekvens, bitrate osv. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 takk yeahdude... har lasta ned begge programmene nå,og skal kjøre i gang ..håper jeg får det til å funke Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 FY FLATEN PÅ SEG!! funka jo glatt... tusen hjertelig takk for hjelpen..endelig får jeg ordna noen ordentlig orginale ringetoner... Lenke til kommentar
Erren Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har et annet program man kan bruke til sånt Nemlig det jeg har: mp3DirectCut Er det flere mobiler som kan ha .wav eller? Lenke til kommentar
Sixors Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Propaganda: åssen var kvaliteten? prøvde nemlig med det som følger med data suiten.. det var elendig kvalitet , lav lyd. gikk det i 1 og samme operasjon eller måtte du gjøre mye greier? Lenke til kommentar
yeahdude Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 det programmet som følger med MPM suger. Der blir ringetonene lagret som AMR-filer som det blir elendig lydkvalitet på. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Kan man lage midi-filer av mp3, eller er jeg helt ute og kjører? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det går an, men kvaliteten er elendig. Ikke vits i å prøve engang. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvor elendig kvalitet snakker vi? Bare litt dårlig eller opptak-dårlig? Lenke til kommentar
yeahdude Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 mp3-filer er digital musikk, mens MIDI-filer er liksom et stort note-ark som sier til dataen/telefonen hvilke toner den skal spille og på hvilket instrument. Da blir det litt vanskelig å konvertere mp3 --> midi...har sett programmer som påstår at de kan gjøre dette, men hittil har alle disse bare vært shareware hvor man kunne konvertere ca 1 sekund av en mp3-fil før du måtte kjøpe programmet. kan ikke huske at det lille sekundet hørtes så bra ut heller Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Kan man lage midi-filer av mp3, eller er jeg helt ute og kjører? Det tror jeg ikke du kan. Midi er ikke lyd i seg selv, det er bare styringsdata til en synth. Synthen lager da lydene med de instrumentene den har innebygget. Styringsdataene bestemmer hvilke instrumenter. I en waw-fil (eller amr) kommer selve lyden digitalt. Trur eg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå