Gå til innhold

Strømmåler?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med en maskin, og det er at ganske ofte i oppstart så fryser ikonene seg, musa fungerer men ikke noen tin kan bli trykka på, og når jeg skal avslutte eller restarte maskinen de gangene den ikke fryser så venter den lenge i win(98se) og så kommer det en melding om at Strømmåler: Programmet er opptatt, eller svarer ikke, venter på å bli avsluttet av deg. Så har jeg valget mellom å avbryte vent eller avbryt oppgave, og avslutte oppgaven funker ikke, bare avbryte så jeg kommer tilbake til win og da må jeg ta svenske knappen(nappe ut strømmen). Noen som forsto meg riktig?!!

Så vidt jeg vet så er det ikke noen "strømmåler" applikasjon/program i Win98, bare strømstyring og den ser helt fin ut, der er d ikke noe som er muffens.

Denne maskinen er ikke i bruk av meg, jeg skal fixe den for en annen.

Jeg har leita i win etter installerte programmer som kan se ut som stømmåler liknendes men fant inenting.

Har trykka Ctrl-Alt-Del og sjekka hva slags programmer som kjører presens, mens jeg da avslutter endel som ikke er viktige så er'n fortsatt der, den strømmåler shitten.

noen som har erfart det samme?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har vurdert det, men den maskinen inneholder mange viktige dokumenter, og Psykologen som har den vil nødig formatere.

Jeg vil så gjerne prøve å fixe dette uten at data må gå tapt, eller reinstallere fordi han har så innmari mye stæsj på'n.

Lenke til kommentar

Det du kan prøve er å skrive i run configsys eller.no

da får du opp noe alla task maneger i Nt40 med vilken programer som starter opp i oppstarten og andre ting og tang. :grin:

kommer ikke helt på hva det heter å selvklart sitter jeg på nt40 :lol: .

skal komme tilbake i femm tiden når jeg kommer hjemm.

Da er det bare å fjerne det programet i oppstarten og så sliper du problemer med det.

Lenke til kommentar

Har du noe anti-virus program gående? I så fall ville jeg fjernet alle dertil hørende .exe filer og restartet. En kamerat hadde nettopp et problem hvor maskinen ble omtrent ubrukelig etter oppgradering av McAfee. Det var til og med umulig å gjøre ting i Safe mode.

Lenke til kommentar

Hei igjen. takker for alle svar.

Ja, det er innstallert PC-Cillin antivirus, og han syntes at problemene dukka opp etter innstallasjonen av det, jeg har tatt bort alle valg som real time scan,pop3 scan osv, så man kan bare bruke det manuelt, men den fyrer opp i oppstarten, så kanskje det er den som kødder opp. Får ikke gjordt no med den før på mandag, da skal jeg prøve de forskjellige tipsene. Gir tilbakemelding da.

Takk skal dere ha.

Ha en strålende helg imens

Lenke til kommentar

Strømmåleren er det lille batteri- og stikkontaktikonet nede i systrayen. Noen ganger funker det ikke som det skal, for å forhindre at det starter opp kan du gå i regedit til HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentversionRun og RunServices, og slette 'LoadPowerProfile'. Da vil ikke strømstyring i software starte, men ettersom den ikke funker fra før gjør det ikke så mye.

Lenke til kommentar

Fant uta at den nye Original Apacer ramm brikken var det som gjorde det ustabilt, hvorfor strømmåler programmet ikke ville avslutte vet jeg ikke, men nå er'n i orden gitt.

Rart, siden den nye brikken er en original brikke, men men alt kan skje, ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...