Gå til innhold

Butikker med selvbygger bærbar.

Lex-Icon

Anbefalte innlegg

Hei noen som kan tipse meg om nettbutikker med selvbygger bærbar? Jeg har sjekket dell, whitebox, zepto, komplett, netshop og psdata. Finnes det flere?

Grunnen er at jeg nesten aldri jeg finner bærbare med specs som passer meg. Finner jeg f.eks en med 1024MB RAM så er den dritrå med f.eks et kraftig skjermkort som jeg ikke trenger, og prisen blir derfor unødig høy. Derfor passer det bedre med selvkonfigurert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er gale med et bra skjermkort?

En med et "ræva"skjermkort koster garantert like mye når du har fått dem andre krava dine på plass..

Netshop notebook 1557ALS Kampanjemodell

1 GB ram

60GB 7200 HD eller 80GB 5400 HD

ATI 9600-64mb 15" SXGA+,

Wireless LAN

Intel Pentium M 755 2,0GHz

AOpen 8x DVD ± RW Double Layer

13700kr +2000kr for 2,1 cpu +800kr 100 GB 5400RPM

Kan ikke si at det er så gale

Endret av taz
Lenke til kommentar

Oi her har jeg fått noen svar ja :thumbup:

Makspris er på ca 11500 u/mva som tilsvarer nesten 14400 m/mva.

Karmacom Skrevet 20/01/2005 : 17:29

Bare si en pris du, hva som er størsteprioritet for deg, og hva som er minste-prioritet, så skal jeg nok finne noe

Pentium M 1.7GHz eller raskere, 1GB RAM, ikke integrert skjermkort, SXGA eller større, minimum 60 GB HD, veldig stillegående. Med dette ville jeg se hvilke alternativ jeg har.

Hva er gale med et bra skjermkort?

En med et "ræva"skjermkort koster garantert like mye når du har fått dem andre krava dine på plass..

Det er ingenting galt med et godt skjermkort, men jeg vil ikke betale mer for å få et bedre skjermkort når jeg ikke skal spille på denne i det hele tatt. Dersom jeg har mulighet for å spare noen kr ved å velge et dårligere skjermkort gjør jeg det, slik at jeg kan bruke pengene på andre komponenter som er viktigere.

Har sett at man får veldig mye bra hardware for pengene ved å velge en av netshop sine 1557-modeller. Hvordan er byggekvaliteten, støynivået og utseendet på disse f.eks i forhold til en komplett 410? En kompis av meg har en komplett 410 og den synes jeg er veldig støysvak og ganske fin.

Lenke til kommentar

Stort sett alle Centrino-basertre løsninger er støysvake nesten uavhengig av hva slags HD/vitfte de har rett og slett fordi varmeutviklingen er såpass liten under normal bruk at viften trenger veldig sjeldent å gå.

Utifra tilbakemeldinger, og testing av 1557-ALS, så er den veldig stillegående. Jeg synes byggekvaliteten er helt fin på den. Du får riktignok aliminium deksler til et par andre maskiner, men jeg ikke utseendet på de fleste av dem, men det er min smak bare. CL56 blir for svart synes jeg og ser for gammeldags ut. De andre blir for klumpete imo. 1557 er slim, og ser også slimmere ut enn den egentlig er, noe som er et pluss i boka mi.

Hardwarekvaliteten er stort sett den samme på alle modellene uteneom batter, som kan variere, der har jeg ikke sett noen problemer på 1557-ALS.

Siden du vil spare inn penger på grafikk-kort burde du gå for ALS modellen, den har allikevel et bra grafikk-kort, bare ikke det aller beste, men nest beste, ATI RM 9600-64MB.

Går du på denne:

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5178

og konfigurererer til følgende:

1 stk. Country kit for AOpen barebone bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. AOpen barebone bærbar PC m/ATI 9600-64 15" SXGA+, 10/100, 56K, modell 1557ALS (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. Intel Pentium M 755 2,0GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan" (Ubekreftet 21.01.2005)

1 stk. Kingston 512MB 333 MHz (PC2700) SODIMM DDR Non-ECC CL2.5 SODIMM (På lager 1)

1 stk. Kingston 512MB 333 MHz (PC2700) SODIMM DDR Non-ECC CL2.5 SODIMM (På lager 1)

1 stk. Samsung 80GB 5400RPM ATA/100 Silent Seek 8MB cache, modell MP0804H, 2,5" (På lager 7)

1 stk. AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX for bærbar PC (På lager 20+)

Ingen

1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs (På lager 20+)

så blir det 13,600 ink. mva.

Da får du en 2.0Ghz CPU,1024MB Kingston minne (bra merke, stabilt), 80GB HD(silentseek er bra harddisk, gode tilbakemeldinger), 8XDVD-brenner, 3-1 minnekortleser, Firewire, USB2.0X3, Trådløst nettverk osv.

Dvs. bedre ytelse og hardware enn de fleste dyre merkene HP/DELL/IBM/FS/PB på 20.000,- skalaen.

Noe mer priseffektivt alternativ finnes du ikke tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...