Gå til innhold

Erfaringer med AOpen XC Cube EX65-II?

Anbefalte innlegg

Må sannsynligvis ha meg en ny barebone, da min 2 år og 1 mnd gamle Shuttle FS51G, med sykt hovedkort, ikke kvalifiserer til returrett hos Komplett.no :mad: Lang og kjedelig historie, og jeg regner ikke med at mine klager blir tatt til følge fra den kanten, så det blir nok ny maskin.

Anyway, jeg ønsker å bruke innmaten (P4 2.4GHz 533MHz FSB, 1GB RAM, GeForce Ti4400, 160GB ATA disk) videre i neste maskin, som bør ha ha et visst potensiale for videre oppgradering.

AOpen XC Cube EX65-II ser ut som et meget lovende system, og etter spec'en å dømme ser det ut til at jeg kan bruke alt av eksisterende innmat! Ikke minst har den GBlan og hele 275W stømforsyning, noe som virker ekstra forlokkende. Har ikke funnet noe omtale/tester på nettet, og om noen kjenner til det vil jeg sette pris på en link! At den bare koster rundt 2100kr, skader heller ikke!

Ellers er jeg selvsagt interessert i å høre om erfaringer med denne barebone'en!

Uansett blir den neste maskina neppe kjøpt hos Komplett :nei:

Tror vi behøver en pause fra hverandre etter et mangeårig forhold :ermm: Har forøvrig ikke noe vondt å si om salg/support-folka hos Komplett, men retur-folka... :thumbdown:

Endret av xvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp bestilt AOpen XC Cube Ea65 II hos komplett.

Gleder meg veldig. Før jeg handlet, var jeg usikker på de 2 forskjellige versjonene. Du har jo:

AOpen XC Cube EA65 II

AOpen XC Cube EA65-Iia

Etter å ha sett litt, klarer jeg ikke å finne forskjellen på disse to, men jeg gikk for AOpen XC Cube EA65 II.

Jeg har noe stash som jeg skal sette inn i den:

Pentium 4 2,4ghz, 512mb ram, 120gb hdd, radeon9800pro skjermkort.

Her er en omtale av AOpen XC Cube EA65: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/xccubeac/

Det er ikke så mye forskjell på nr.1 og nr.2, untatt 275w psu (tror det er den eneste forskjellen?)

Men der har du litt bildet og info om den.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Er nok ikke ett dumt valg det som er foreslått over, men hvis ikke du trenger mulighet for å spille av musikk, se tv, etc. Er det vel strengt tatt ikke nødvendig med en EA65 maskin. For meg ville valget vært lett :)

Forøvrig er forskjellen de fire utgavene dette:

EA65 (I) - 220w psu MK2 Tv kort

EA65 II - 275w psu, MK2 Tv kort

EA65 IIa - 275w psu, MK3 Tv kort

EA65 IIa 2.0 - 275w psu, MK3 Tv kort + fjernkontroll

Endret av NakedChef
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg trenger multimedia-funksjonaliteten til EA65-modellen. Det er bare fordyrende, uten at det dekker noe behov jeg har for maskinen.

Det jeg imidlertidig kunne tenkt meg er et PCI ekspress spor. Men de som er utstyrt med det, er foreløbig litt for dyre.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for en Aopen XPC EZ65-II. Ser egentlig ikke forskjell på spesifikasjonen mellom denne og EX65-II. Virker kun som om det er estetiske forskjeller (og 70kr), og jeg likte best utseende på EZ'en.

Tungen på vektskålen er strømforsyningen på 275W. Den er forhåpentligvis tilstrekkelig til å drive et Sapphire Radeon 9800 Pro, som jeg nettopp har fått.

Og nei, det ble ikke handel med Komplett. PS Data fikk jobben denne gangen - billigst også :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...