Finnsen Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Prøver å finne ut hvor mange og hvilken ledere (på pluggen) som brukes i en nettverkskabel. Her en kabel med for få ledere fra plassen ruteren står og til et rom hvor jeg skal ha en pc. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Det avhenger hva man sender gjennom kabelen. Hvis det er snakk om vanlig nettverk, så er det 1 og 2 og 4 og 5. En sende - og en mottakskanal. Edit- dummet meg ut, det er selvsagt 3 og 6.. Husket feil.. Endret 20. januar 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
solboy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Correct me if i'm wrong but.. Mener å vite at standard 100 Mb ethernet bruker leder 1,2,3 og 6 til å sende og motta data. Mener det skal stå noe om de på denne siden.Dux Computer Digest Mvh Ø. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 8(alle) tror jeg Bare på Gigabit nettverk.... ellers brukes 1, 2, 3 og 6 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hvis kabelen har for få ledere, er det neppe en cat. 5- kabel, men hvis det ikke er så langt, eller det ikke er støykilder i nærheten, kan du jo forsøke. Ved feil/ustabilt nett er denne kabelen det første du bør bytte ut. Endret 20. januar 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
Finnsen Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Takk for svar! Vet det ikke er cat 5 kabel, men hadde håpet å slippe å trekke ny. Er ikke langt så det bør gå. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Denne linken kan sikkert hjelpe deg, fant den når jeg prøvde å finne ut av et annet problem jeg postet: http://www.aptcommunications.com/ncode.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå