Butcheren Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Jeg har Windows 98,med 512 ram.Jeg har også 256 ram liggende.Kan jeg sette disse inn i maskinen?Hva må jeg gjøre? Butcheren Lenke til kommentar
aschj Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Det mest vanlige i dag er at man har 3 SDRAM-banker. De kalles da 0, 1 og 2. Om alle disse er fyllt, må du ta ut den miste av brikkene dine før du setter inn 256mbern. Du må også sjekke om det er en RAM-type som støttes av hovedkortet ditt. DDR-Ram på et ikke-DDR hovedkort funker ikke. Det kan også hende at HK ikke støtter så store moduler, men alt dette står i manualen. Det faktum at W98 bare cacher 96mb, gjør at du neppe merker noen forskjell i OSet selv, men kanskje en liten økning i spill og denslags. Om du kjører W2k eller WXP merker du større forskjell. Det er uansett ingen farer ved å ha mer RAM. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Win98 og alle win 9x versjoner får hikke av mer en 512 mb ram. dette har med hvordan det er bygget opp å gjøre. Sette du den inn må du legge inn en "fix" som gjør at windows ikke "ser" at du har mer ram. Altså lønner det seg å oppgradere til enten w2k eller XP, hvis ikke kan du drite i det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå