ChrchBrnr Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei Jeg har en ekstern usb2 disk, som windows laget 2 midlertidige mapper for oppdateringer på. Jeg hadde på det daværende tidspunkt problemer med firewire delen (brukte den på firewire da) og fikk en delayed write error. Etter dette så får jeg ikke slettet disse mappene. Her er det som skjer når jeg prøver å slette dem på vanlig måte: mappe1 heter 3d44afc og har en undermappe som heter download Cannot delete download: Access is denied Make sure the disk is not full or write protected and that the file is not currently in use mappe 2 får jeg den samme beskjeden på. Har også prøvd uttallige andre ting her er det siste jeg prøvde: http://www.sawtoothdistortion.com/Articles...tableFiles.html alt på den siden er prøvd foruten å gjøre det i et annet OS. Noen tips eller må jeg installere win98/2000 for å få dem vekk? forresten jeg installerte xp på nytt igjen her om dagen og det hjalp ikke, mappene har vert der i noen mnd nå. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Litt usikker på hvilke WIndows-versjoner dette funker på, og om det funker på harddisker med noe annet enn NTFS. Tror det skal gå på WinXP Pro. Du kan jo prøve å ta tilbake eierskap på folderne, i tilfelle det er det som stopper deg. Som en administratorbruker, åpne vanlig WIndows Explorer. Høyreklikk på den øverste folderen du vil bli kvitt og velg Sharing and Security. Trykk på Security > Advanced Klikk på Owner-tab. Sjekk hvem som er eier. Hvis det står noe i feltet "Change owner to" som du kan bruke, så klikk på denne brukeren, og huk av i feltet for "Replace owner on subcontainers objects", og klikk Apply. Ellers trykker du på knappen "Other Users and groups", finner en passende bruker og velger denne. Da skal den brukeren du har satt til å eie filene, få alle rettigheter på disse. Og så er det vanligvis bare å slette. Tried and tested, i hvertfall på et par servere. Kirikiri Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Vel problemet er at jeg bruker XP Home, kan ikke finne den security saken du nevner Er det noen andre plasser dette kan gjøres i XP Home? edit: takk for svaret jeg mistenker også at det er et rettighets problem. Endret 20. januar 2005 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har egentlig aldri brukt XP Home, så jeg vet ikke helt. :| Sjekk om det finnes muligheter for tilgangsstyring på Microsoft sine websider eller noe. Kirikiri Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 finner ikke noe som kan hjelpe meg der heller prøvde med rd /s /q kommandoen men det gikk ikke det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå