Betroz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Hadde veldig lyst på SLI jeg også, men beholder mitt 6800Ultra AGP kort frem til R520 og NV47 kommer. Innen den tid har nok nVidia kommet med nye drivere som har SLI støtte for flere spill. Kan bli spennende å se hva enkelt kort basert på ATI R520 og nVidia NV47 gjør mot 2 stk 6800Ultra i SLI! Eller 2 stk NV47 kort i SLI... Klarer å vente på dette jeg Endret 21. januar 2005 av Betroz Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Men tidligere spill vil ikke stoppe å fungere? De vil fungere på samme måte, men det bruker bare et kort? Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hadde 3dfx sin SLI bedre prosent ytelse i spill enn det dagens SLI kort har ? jeg vil nok tro at SLI vil ha sine barnesykdommer før det faktisk blir 'the shit' Epz. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 3dfx' SLI (som ikke er samme teknologi) virket i alle spill, men det var ikke en dobbling av ytelsen. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Sli er topp for folk med litt extra i pengeboka! Ikke for oss studenter! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det jeg synes er litt rart er at den ikke bare rendrer annehver frame som default, eller blir det tull av det, skulle tro denne modusen var kompatibelt med det meste? Så kan man evt force single-mode eller andre redringsmoduser ved behov. AtW Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Om jeg ikke husker feil, så gav 3dfx sin SLI 'dobbel' ytelse i alle spill uten å måtte oppgradere driver for hvert nye spill... Sånn sett har Nvidia 'ødelagt' 3dfx sin teknologi... Voodoo2 rocket hardt i sin tid. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Tror aldri SLI kommer til å ta helt av... 3dfx prøvde seg og det gikk i dass til slutt, samme vil skje her. Kommer til å være det "beste" i en liten overgangsperiode før en ny generasjon kort kommer. Dette er bare et siste forsøk på å presse penger ut av forbrukerene, før de slenger det nye på banen. Lenke til kommentar
mylife Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg stiller i "nerdklasse" sånn passe peil. Har ikke lest så mye om SLI for å være helt ærlig. I denne teknologiens alder utvikler jo datategnologien seg noe sinnsykt. Jeg har som tidligere skrevet 6800GT 256mb. Det er klokket til Ultra uten noen ekstra kjøling og er fjellstøtt. Når SLI har tatt mer marked enn de har idag vil jeg nok vurdere å bytte til det. Men jeg går jo ikke da å kjøper meg 2X6800GT om jeg kan få 1kort som gjør nytten bedre til kanskje 2000kr mer. Har man 1skjermkort krever det mindre av hele systemet totalt. Etter å ha lest litt om SLI er jeg vel mer overbevist om at 2x skjermkort blir som sist. Sinnsykt HOT i starten, men så forsvinner det fordi man ikke trenger det. Rett og slett. Ser jo fordelen med å kunne kjøpe seg et likt å øke ytelsen på den måten, men nye(a dato) skjermkort vil jo kunne gi mer detaljer og bedre grafikk enn et som kanskje kom første gang 12mnd tidligere. Er ikke lengesiden jeg satt med Radeon 9700Pro selv. Det ble byttet i sommer! Det hadde jeg i 2 år. Det gjorde jobben i den tiden, men det holder ikke mål lenger. Jeg hadde aldri i verden gått å kjøpt meg et likt et i sommer om jeg kunne satt de i SLI. Det er jo å bruke penger på gammel teknologi jo. I dataverden er den faktisk dritgammel! Går vel mer og mer opp for min del at SLI ikke er noe for meg, da jeg alltid har valgt å legge mye penger i skjermkort. Slipper å bytte kort så ofte også. Om 2 år når mitt nåværende kort ikke er på høyde lenger så kjøper jeg det som er å få i toppsjiktet da Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Om jeg ikke husker feil, så gav 3dfx sin SLI 'dobbel' ytelse i alle spill uten å måtte oppgradere driver for hvert nye spill... Voodoo brukte vel Glide og OpenGL glide-minidriver så spillprodusentene måtte skrive støtte for det API'et. (om jeg ikke tar helt feil her) Så 3dfx sin måte var ikke snill mot programmererene. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 jeg for min del tror ikke at sli vil være noen fremtidig langtidsløsning, dette har vist seg før at de fleste forbrukere ikke er intressert i å betale for. som mange har nevnt har jo dette vært prøvd flere ganger tidligre, men forholdsvis liten suksess, og tror dette blir lansert nå som en liten bi innntekt for skjemkort produsenter fordi utviklingen på vanlig singlemode skjermkort egentlig står ganske stille nå. folk som hopper på å kjøper sli tror jeg kommer til å sitte igjen med skjegget i postkassa og angre seg på sløsinga, akkurat slik det skjedde i voodoo tiden. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det er sant. Produsentene må jo tjene litt ekstra nå som mange kjøper 2 skjermkort i motsetning til 1. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Tror aldri SLI kommer til å ta helt av... 3dfx prøvde seg og det gikk i dass til slutt, samme vil skje her. Kommer til å være det "beste" i en liten overgangsperiode før en ny generasjon kort kommer. Dette er bare et siste forsøk på å presse penger ut av forbrukerene, før de slenger det nye på banen. Hvis neste generasjons grafikkort vil overgår denne generasjonens SLI, hvordan tror du neste generasjons kort vil fungere i SLI? Med spill basert på Unreal 3-teknologi i horisonten, er det liten grunn til å tro at ikke SLI vil kunne gi umåtelige fordeler. Dessuten, mitt Asus A8N SLI-kort koster praktisk talt det samme som et godt ikke-SLI kort. Hva er det egentlig å tape på å ha MULIGHETEN for å kjøre SLI? Må si jeg har store problemer med å se logikken i argumentene deres. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hmm...jeg synes det blir litt feil når "alle" inkludert hw.no i sin artikkel sier ting som: GeForce 6600 GT har seilt opp som en stor favoritt for bruk i SLI-oppsett. Problemet er bare at ytelsen ikke blir helt som et GeForce 6800 Ultra. Det gjør derimot prisen. Når man i tillegg ikke får utnyttet SLI i så mange spill ser vi ingen grunn til å kjøpe to stykk GeForce 6600 GT-kort. Legg heller pengene i et GeForce 6800 Ultra. Jeg kunne ikke vært mer enig....jeg ville aldri kjøpt 2x6600GT foran 1x6800 Ultra. Men, det er ikke her SLI har sin fordel slik jeg ser det. Jeg mener SLI har to fordeler: Den første er for folk som har altfor mye penger og som ønsker det råeste av det råe. For å sitere JimRamse: Å hvis man kjøper seg 1x6800Ultra å vil ha mer? Hva gjør man da? Det er jo ikke noe raskere på markedet. Jo man kjøper ett til. Dessverre er jeg riktignok ikke en av disse...men, jeg kan dra nytte av fordel nummer to: At man enkelt kan oppgradere. Jeg kjøpte meg nettopp en ny maskin, og 6600GT var det dyreste skjermkortet jeg hadde råd til. Men, til sommeren har jeg forhåpentligvis råd til et nytt skjermkort. Og da er det mye enklere å kjøpe et nytt 6600GT, enn å måtte skaffe nok penger til et 6800Ultra! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) da blir det neppe SLI på meg etter å ha lest inlegg i denne tråden... eller kanskje alikevel? kanskje det beste er å statse på et SLI HK, og et opsett med bare ett bra skermkort, og så kan man heller siden vurdere å bygge ut, men ikke gå ut ifra første dag med tanke på SLI, bare passe på å ha muligheten der... Endret 21. januar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Først må jeg si at jeg ikke har lest hele tråden, så om dette er sagt før, så får dere ha meg tilgitt. Jeg har ## grunner til at jeg har kjøpt A8N-SLI (listet opp i prioritert rekkefølge): 1. Det var det første nForce-baserte hovedkortet på markedet som støtter sokkel 939 og PCIe. Siden disse er de nye standardene, trenger jeg ikke å oppgradere hovedkort (og dermed kanskje mer også) bare for å få ny CPU eller skjermkort. 2. Om et års tid, når mitt 6600GT begynner å slite med nye spill, så er et nytt 6600GT så billig at man nesten får det kasta etter seg. Likevel vil det gi meg mellom 40-80% ytelsesøkning. Og jeg antar at den beryktede lista til nVidia er mye lenger om ett år. 3. Det hovedkortet har alle slags tilkoblinger jeg kan ønske meg. Det er forøvrig ingenting som tilsier at man må bruke SLI bare fordi man har det tilgjengelig. Det er ikke uøkonomisk så lenge kortet koster 150,- mer enn billigste nForce4 Ultra kort og 400,- mindre enn dyreste nForce4 Ultra kort. Ja, dere har rett i at 2x 6600GT ikke lønner seg nå. Men det er da ikke eneste måten å bruke kortet på. Det virker som dere glemmer at SLI ikke er påkrevd, selvom man har et SLI kort. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jøss, her var det mye hyling og skriking... Er det noen som faktisk har et SLI-oppsett og har prøvd dette, eller er det bare ubegrunnet bitching i denne tråden? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Kan tenke meg Dual Gpu vil ta mer av! Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Vil først bare støtte opp under dette utsagnet som jeg snappet opp i løpet av tråden; Hvordan kan det ha seg at hardware må komme før software? Selv har jeg et high-end kort basert på agp, så sli er for meg ganske utelukket en stund fremover. Ja, det er overvurdert. Ja, det er det beste på markedet. og ja, det er mest sannsynligvis en mellomløsning for å få inntekt fra entusiaster før doble gpu-kjerner blir standarden på 3d-kort. For de som har lyst til å krangle, legg merke til at jeg skriver sannsynligvis. Endret 21. januar 2005 av Caliber Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Er ikke lengesiden jeg satt med Radeon 9700Pro selv. Det ble byttet i sommer! Det hadde jeg i 2 år. Det gjorde jobben i den tiden, men det holder ikke mål lenger. Jeg hadde aldri i verden gått å kjøpt meg et likt et i sommer om jeg kunne satt de i SLI. Det er jo å bruke penger på gammel teknologi jo. I dataverden er den faktisk dritgammel! HVA mobber du 9700 pro kortet og sier at den burde synke minst 6 fot under 9700 pro kortet er et utmerket og kan lett sammenlignes med 6600 og x600/x700 det har støtte for dx9 og kjører alt av spill idag selv om ikke på absolutt max så med så mye at du ikke merker den enormt store forskjellen på 1200 vs 1600 oppløsning med full AA eller ikke 9700pro er et kort som duger enda syns jeg er enig i mange som sier at SLI blir som voodoo2 gjordet en gang flott med det samme og en liten stund men bli fort overtatt av bedre singelkort som e beskrev tidliger so mener jeg at SLI er en midlertidig løsning i vente av noe bedre. Men alt for å tjene penger. om 1-2 år så får vi nok bedre singelkort, gjerne med dual gpu. SLI blir overflødig snart. jeg kommer nok til å vente i det lengste til jeg ser om SLI befester seg i markedet som en god løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå