Samurai99 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei. Jeg er ny her på forum.hw.no, og prøver å skaffe meg egen avatar. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få bildet lite nok (6 kb). Hvordan kan jeg gjøre dette? Jeg klarer å få bildet til 80X60 piksler, men filstørrelsen blir på det minste 14 kb, og jeg får det derfor ikke godkjent. Har Photoshop, men er fortsatt ganske amatør på det, så hvis noen vet hvordan mangjør det der (eller med andre programmer) så er det fint med tilbakemelding Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Prøvd å lagre som .gif? Du kan også velge "kvalitet" (1-12) når du lagrer som .jpeg, setter du den langt nok ned tar bildet liten nok plass. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Takk, som du ser så gikk det fint å lagre som .gif Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Bruk Save for web... - Der har du preview - Du kan lagre i png, gif og jpg - Sammenligne filformat - fjerne farger (gif/png) - optimalisere til en gitt størrelse - juster kvalitet osv da har du full kontroll! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå