TurtleMan™ Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Nei jeg har ikke så mye peiling på sånt.. Hva skal jeg søke etter på google da...? Hehe.. Nei jeg står litt fast, men er faktisk fornøyd pga de lager ganske fet lyd de 4 høyttalerene jeg har nå. Sub, Center, 2x front. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) EDIT: dobbel post Dette skjer ikke ofte, jeg lover Endret 21. januar 2005 av e321 Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 kan ikke prøve creative's mixer da... Tror dere det vil gå? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Sjekk dette: MatrixMixer EDIT: Død link Endret 22. januar 2005 av consilium Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Nei det var ikke så mye.... :unsure: Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Ny musikk fungerer fint i 5 kanals lyd. Men den skal jo egentlig være 2 kanals da. Eg for min del har testa litt med min surroundforsterker og mine høgtalere. Eg synes det låter best når eg får lyden ut av alle høgtalera. På forsterkern kjøyrer eg ProLogic 2 Music, og det fungerer utmerket. Liker når stemma til sangern kjem i Center kanalen. Anlegg: Yamaha RX-V1300 Klipsch RC3 center Klipsch RF3 front Klipsch RW10 sub Bruker vanlig coaxial kabel ut fra hovedkortet sitt SoundMAX lydkort. Dere som har nForce, bruk coax / optisk ut for all del... (om du har muligheit) lyden blir 100 ganger klarere og bedre med digital ut! nForce korta har jo også Dolby Digital Encoder, så signalet du får ut av coax kabelen er Dolby digital, og det skjønner alle surroundforsterkere. Endret 23. januar 2005 av Cornel Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvis du plasserer høyttalerne dine korrekt vil du få virtuell lydkilde rett foran deg, ved balansert stereo opptak. 99% (++) av musikk er lagd for stereo og ikke surround. Lenke til kommentar
Lux Lethor Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Drit i det, selg 5,1 kortet ditt og kjøp deg ett soundblaster LIVE 1024 og koble til din gamle gode forsterker med 2 høytalere d gjør jai Ja oss "gamle" gutter over 40 år trenger ikke alt det der surround tøyset ja og god stereo lyd høres best ut på 2 høytalere og KUN 2 høytalere. Kjører selv en 80 talls modell Philips 340 W forsterker [den største de hadde den gang] som jeg har koblet til dataen og min soundblaster LIVE 1024. Har også koblet til 2 STK Jamo høytalere på ca 200 W og kjøre full rulle på all den gode gamle heavyrocken som jeg har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå