TurtleMan™ Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei. Har kjøpt T-5900 5.1 på komplett. Jeg plugger alt i alle høyttalere til subben og alt er fint. Når jeg tar på musikk på Windows Media Player, funker bare de 2 front høyttalerene. Subben funker også. Men Center høyttaleren funker ikke, og de to bakre høyttaleren funker ikke. Hjelp!! Jeg har prøvd å bytte ledninger fra subben til lydkortet, konfigurert lyd innstillinger på lyd i knotrollpanel i XP, NvMixer fra nivida, men uansett hva jeg gjør så funker bare de 2 front høyttalerene. Hva skal jeg gjøre for å få alt til å funke? Når jeg går igjennom surround oppsett på nv mixer, hører jeg at alle høyttalerene funker. Alle har lyd, (skurring) men når jeg tar på musikk etterpå, funker bare 2. Har prøvd å restarte PC'en. HK: A7N8X-E Deluxe, 5.1 Surround. Hjelp meg! Lenke til kommentar
Mira Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har akkurat samme problemet på ABit nf7-s v2.0 Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hadde tilsvarende problem med min Abit NF7-s v2.0, dvs. fikk lyd i front og bakhøyttalerne, men ikke center og sub'en. Løsningen for meg var å installere en eldre lyddriver. Prøvde en god del forskjellige versjoner av driverne før jeg løste problemet. Lykke til! Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Hvilken driver har du nå da? Kan du gi meg noe råd om hvilken jeg skal ta? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Start- Settings- Controllpanel- Sounds and audiodevices Mappe1, Volume Trykk på advance og se til at speaker setup står på 5.1 Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har dessverre ikke info om driverne her. SKal sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Start- Settings- Controllpanel- Sounds and audiodevices Mappe1, Volume Trykk på advance og se til at speaker setup står på 5.1 Det har jeg gjort. Fungerte ikke da heller Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Tusen takk Ardie! Håper jeg får det til å funke .... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg fikset det problemet ved å hukke av denne: Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 ...musikk på Windows Media Player, funker bare de 2 front høyttalerene. Musikk er lagd for 2 kanaler... Å 'tvinge' musikk over i 5 kanaler låter helt elendig. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg får fint musikk på 5 høyttalere, riktig nok i stereo-lyd... Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Jippi! Skiftet om på inngangene fra subben til PC'en, og nå fungerer, de to front'ene, og Center på 20 watt! Subb på 24 funker også! Men de to siste rear høyttalerene funker ikke. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 prøvd med en dvd? *latterkrampe* Lenke til kommentar
consilium Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Dette spørsmålet har blitt besvart ørten ganger. Du kan ikke høre 5.1 fra en stereo-kilde om du ikke oppmikser den (f.eks. CMSS(2) fra Creative). Noen burde lage en tråd som forklarer dette i detalj og bli satt som sticky. Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Da må du consilium si hva jeg skal gjøre da.. Virker som du har peiling? Men jeg har fått center høyttaleren til å funke. Så nå funker front'ene og Center, men ikke rear'sene.. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Er du sikker på at du har den på 5.1 her? Og sikker på at du har tatt av det som jeg skrev over? Har du sett på programmene som evt følgte med hk/lydkort? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Lyddriverne jeg har installert er fra NVIDIA-driver-pakke 4.15 eller 4.30. Forresten har du prøvd å klone lyden i NXMixer? Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Ja den står på kloning! Jeg har som sagt fått til Center høyttaler! Mangler bare to bak nå... fUzZy^ : Det har jeg gjort! ! Det som du skrev over, det fant jeg ikke! Jeg vet ikke hvor jeg skal gå inn i lyd mixeren i XP. Det fulgte ikke noe Audio programmer med på HK'et. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du kan prøve å laste ned et program som oppmikser stereo til 5.1. CMSS er et program som følger med Creative's lydkort, men du bruker Nvidia-stuff, så jeg har egentlig ikke peiling på hvor du kan få tak i et slikt program Ta en sjekk på Google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå