eivind f Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hei! prime95 stopper temmelig kvikt når jeg passerer 3.4ghz.. Jeg har ikke noe problem med temperaturer så langt... men XP fucker temmelig kvikt. Det finnes kanskje noen CPU-tester som kan boote rett fra en floppy (som memtesten??) Jeg har en anelse om at min OCZ dual platinum RAM ikke er så bra for mitt Abit IC7-G og 875 chipsettet til intel - så et sted at Gold versjonene til OCZ var anbefalt i875.. i så fall har jeg gjort et dyrt feilkjøp. På OCZ-sider om min RAM-type er det slått fast at det ikke vil hjelpe stort å løse opp timingene... og det er også min erfaring - de er dog temmelig tighte... På den annen side kan det jo være min CPU som er litt shabby i.f.t. spec. Skulle gjerne fått testa CPU'en med høyere frekvens for å slå fast om det er CPU'en eller RAM'en som er problemet mitt. Noen ideer?? Endret 20. januar 2005 av eivindfivelsdal Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har du spenningen til CPU på spd? Kan være lurt å øke den litt når du skal overklokke. Lenke til kommentar
eivind f Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Har du spenningen til CPU på spd?Kan være lurt å øke den litt når du skal overklokke. hm... ja det skal jeg forsøke - skal plukke frem max-spenning spec for denne prosessoren først. mange takk! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Bare øk vcore med ett eller to hakk i BIOS til å begynne med. Det er da temperaturen begynner å stige, så pass på den. Lenke til kommentar
eivind f Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Bare øk vcore med ett eller to hakk i BIOS til å begynne med.Det er da temperaturen begynner å stige, så pass på den. takk igjen! Skal prøve når jeg kommer hjem i kveld. Med Reserator1 var det først når jeg kjørte prime95 torture test at tempen steg... ca. 10 grader. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det er fordi prosessoren ikke bruker 100% av det den er god for vanligvis, men nå du kjører Prime95 yter den max. "Tilstanden" da kalles "full load", og det er den temperaturen som er verdt å se på hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå