Gå til innhold

Overføre biler fra kamera til pc, hvilket program?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du fortelle litt mer om hardwaren din.

USB kortlesere er i 99,99% av tilfellene støttet nativ av XP, og skal bare være å plugge inn og resten går av seg selv.

Så det kan være interesant å høre hva slags utstyr du har kjøpt.

Hva gjorde du steg for steg for å få opp den dialog boksen for å instalere et program. det er bokser som regel dukker opp ved dobbel klikking på filer. Så det betyr jo at kortleseren virker, og du har filene oppe, men at du ikke vet hvordan du får dem over.

Men som nevnt over her, så skal det bare væreå plugge inn, vindu åpner seg automatisk, markere filene, kopiere de over.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Du må kanskje ha kameraets driver ja. F.eks endel Canon-kamera trenger ivertfall akkurat den rette driveren. Mitt Canon S45 klarer ikke win XP å finne uten driver. Selv ikke på en maskin som har drivere for S30 (en litt eldre modell)

Tror en MÅ ha driver for f.eks ixus-kamera også.

Du bør som sagt av andre si litt om hvilket kamera du har osv :)

Lenke til kommentar

Jeg har en ibm t41p med usb 2.0 og et canon-kamera. Jeg har ikke kameraet foran meg, men det er vel ixus 2.0 megapixler.

Det kommer opp neders til høyre at det er funnet ny hardware, et Canonkamera. Så popper en boks opp om installering, den søker på hd, finner ikke noe, og må dermed lukke seg igjenn.

Lenke til kommentar

Vel, det fulgte med software da du kjøpte kamera. Du kan også gå til www.canon.no og laste ned nyeste software.

Har du husket å sette kamera i riktig modus? Digitale kamera kan også opptre som webcam.

Men som både jeg og Dykkern sier her. Det aller beste er å kjøpe en kortleser. Det vil spare deg masse tid og problemer som dette. Pluss det er en sak som du vil ha bruk for selv etter bytte av kamera da de som regel støtter nesten alle typer minnekort der ute.

AKIRA

Lenke til kommentar
Skulle ønske folk sjekket opp påstandene sine før de kommer med dem: Plugger vårt IXUS 400 rett i USB-kabel, som så dukker opp i XP Pro uten problemer - har heller ikke installert drivere fra Canon for dette. Se vedlagte bilde.

Nå håper jeg du er spesialist på alle Canon-kamera, jeg er det nemlig ikke. Men ut fra innlegget til Jove og det man kan lese på Canons websider så ser det ut til at en rekke av Canons kamera (om enn ikke ditt IXUS 400) trenger drivere for å bli kjent igjen i XP.

Men du kjenner kanskje kravene til drivere for alle kamera i Ixus serien? :roll:

Lenke til kommentar

Ja det er flere Canon-kamera som MÅ ha driver, selv i Win XP.

Cera: Velg operativsystem og "english", så TROR jeg det er den øverste du trenger. Men ingen garanti.

-Linken din fører (hos meg) til mac-os.

Ikke alle Canon-kamera kan brukes som web-cam, så det er ikke sikkert det går med ditt...

Jendor: Jeg er ingen spesialist, men har måttet installere drivere til de 3 Canon-kameraene jeg har testet...

mvh JO

Lenke til kommentar
Canon er vel en av de få produsentene som du trenger drivere til i XP.

Det riktige å si her er at XP ikke alltid trenger drivere for å gjenkjenne kameraene til Canon...

Så jeg skrev:

Plugger vårt IXUS 400 rett i USB-kabel, som så dukker opp i XP Pro uten problemer - har heller ikke installert drivere fra Canon for dette.

Legg merke til at jeg ikke skriver at jeg er spesialist på alle Canon-kameraer... jeg påpeker at IXUS 400 ikke trenger drivere i XP Pro. Og nei, jeg kjenner ikke kravene til drivere for alle kamera i IXUS-serien. Kan hende noen Canon-kameraer trenger drivere, men det er feil å si at Canon er en av de få produsentene man må ha drivere til - når det beviselig ikke er tilfelle :p

Nå håper jeg du er spesialist på alle Canon-kamera, jeg er det nemlig ikke. Men ut fra innlegget til Jove og det man kan lese på Canons websider så ser det ut til at en rekke av Canons kamera (om enn ikke ditt IXUS 400) trenger drivere for å bli kjent igjen i XP.

Men du kjenner kanskje kravene til drivere for alle kamera i Ixus serien?

Hvorfor håper du at jeg skal være spesialist på alle Canon-kameraer? Har jeg gitt inntrykk av at jeg er det? Jeg ikke påstått at ingen Canon-kameraer trenger Canon-drivere. Faktum er at IXUS-kameraet mitt ikke trengte noen drivere spesielt fra Canon - kameraet ble gjenkjent av XP med en gang det ble plugget inn. Dette er også blitt gjentatt på flere maskiner med samme resultat. Ergo, ikke alle Canon-kameraer trenger drivere fra Canon - men noen gjør det sikkert.

:thumbup:

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...